trimma en 351 clevland

Allt inom Usa bilar samt hot rods
raggetorino70gt
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: fre apr 26, 2013 8:24 pm

trimma en 351 clevland

Inlägg av raggetorino70gt »

jag ska trimma min 351c vad jag hört behöver jag inga större toppar för dom har ju rätt stora kanaler, har en
edelbrok 600 nu med et magnafolw insug, men verkar som står jag still trycker gasen i bott så kväver den sig,
vad jag hört behöver jag större förgasare och insug så vad jag vill veta, räcker det gå upp till edelbrock 650? men
vad fins det för insug som är bra? vill ha den rapp på låga varv kört mätaren ut som den är nu så käns som den varvar
mycket, någon som vet eller måste jag skicka i väg motorn till mmr som jag pratat med ?
bulten
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Ort: Mölndal

Re: trimma en 351 clevland

Inlägg av bulten »

Jag undrar om det är en 2v eller 4v? komp,kam är det ett 2plans insug eller en plans? vaccum eller mekaniskt andra steg på förgasaren?.
Mikael Bengtsson
Daniel J #43
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm

Re: trimma en 351 clevland

Inlägg av Daniel J #43 »

Menar du att när du står i neutralläge, på tomgång och trycker gasen i botten, så kvävs motorn? Är det samma med växel i om du rullar sakta fram med växel i och trycker full gas? Hur som helst skulle det kunna vara att accpumpen/pumparna är feljusterade. Om du tar bort luftfiltret och tittar ner i förgasaren så ska man se att det kommer bensin från accmunstyckena direkt när man drar i gasspjälet. Justera så att det är nollspel. Blir det bättre men fortfarande inte bra kan det behövas vassare kammar till pumparna och/eller större pumpar.
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: trimma en 351 clevland

Inlägg av Thunderbo1t »

Nu har han ju en Edelbrockförgasare, där "flyttar man stången till accpumpsarmen innåt" så ökar man på accpumpen lite, det kan hjälpa.
Det kan även vara så att tätningen på accpumpskolven läcker.
Daniel J #43
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm

Re: trimma en 351 clevland

Inlägg av Daniel J #43 »

Smart av mig att bara anta att det såg likadant ut, har bara haft Holly Dominator själv. Man lär sig något nytt var dag.
Skriv svar