HJÄLP!!!csb 383 kompressor

Allt inom Usa bilar samt hot rods
k4rlsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: fre nov 14, 2008 3:37 pm

HJÄLP!!!csb 383 kompressor

Inlägg av k4rlsson »

hoppas på att kunna få fram nån information av mitt problem , har en cheva smallblock strokad 350 till 383 med afr 210cc / 64CC Bds steg 2 6-71 SEN kommer vi till problemet ..har precis köpt ett par quickfuel E85 650 dp men får inte motorn att få nå riktigt bra värden på lambdan , den går åt helvete för fett ...är nästan så de rinner ur avgasystemen och lamda värdena ligger på 6.50 och förgasarna flödar ej och har 70/75 i bestyckning nu , och innan hade jag 77/82 och de har inte blivit nån skillnad på värdena alls ....men frågan är hur lågt man törs gå på bestyckningen ....för övrigt så går den bra på tomgång inga missljud och den flödar inte .. väldigt tacksam för svar! Mvh
bulten
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Ort: Mölndal

Re: HJÄLP!!!csb 383 kompressor

Inlägg av bulten »

Liten undran, har förgasarna tillskottsventiler? isådana fall kan dom stå öppna pga undertrycket som kompressorn ger.har hört att vissa har haft problem med dessa ventiler vid kompressor körning, kanske kan vara nått, har ingen erfrarenhet av detta själv, mvh
Mikael Bengtsson
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: HJÄLP!!!csb 383 kompressor

Inlägg av Thunderbo1t »

Nja det är väl tvärtom, tillskottsventilerna öppnar inte när man har kompressor, därav att man kopplar dem till plenumet under kompressorn.
Tillskottsventilerna öppnar vid brist på vakuum så att säga.

Jag åker själv med en(1) QF 650 E85, fast på en std mopar 400 motor, det "enda" jag fick justera var flottörnivå, grundspjällägen, tomgångsskruvar, byta accpumpskammar (har dom ens provkört förgasaren i en bil????), samt som vanligt med nya förgasare, plocka isär dem och göra rent dem från borr och frässpån....

De är väl inte gjorda för dubbelmontage egentligen, kanske lite av problemet ligger där...?
bulten
För mycket laddtryck
Inlägg: 368
Blev medlem: tis jun 13, 2006 6:28 pm
Ort: Mölndal

Re: HJÄLP!!!csb 383 kompressor

Inlägg av bulten »

Som sagt kan ha hört fel.mvh :shock:
Mikael Bengtsson
Skriv svar