Krångel med 727

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Steen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tor dec 13, 2007 10:40 pm

Krångel med 727

Inlägg av Steen »

Monterade en nyrenoverad 727 låda som inte fungerade vaken framåt eller bakåt.
Den som renoverat lådan påstår att kickdown staget var feljusterat och att lådan blivit bränd
kan detta stämma?
Provade lådan med bilen hängande i lyften alltså aldrig belastat lådan.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Krångel med 727

Inlägg av hauge »

låter väldigt konstigt
Jag kan inget om 727-lådor dock..vet bara att de finns och kan bara relatera till GM lådor
GM:
Äldre lådors kickdownvajer är just det - kickdown
nyare ser ut som en kickdown, men är det inte utan styr växelpunkter och systemtryck. Är vajern för löst spänd så har man för lågt appliceringstryck på lamellerna, de slirar och slits ut fort.

Har du kört i en brygga så har lådan inte hehövt överföra något moment (annat än accelleration av hjulen) och bränna lameller blir svårt
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Krångel med 727

Inlägg av Thunderbo1t »

Det stämmer att 727:an går sönder om inte kickdownstaget är korrekt justerat, dock borde det inte gå sönder med hjulen i luften.
Klassiska frågor är om oljenivån kollats på korrekt sätt (i neutral med motorn igång)?
Steen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tor dec 13, 2007 10:40 pm

Re: Krångel med 727

Inlägg av Steen »

Oljan var kollad korrekt, monterade i en annan 727 som funkade direkt efter detta.
Vill bara ha lite input ang detta, då det var andra fel i lådan också som företaget inte
vill ta på sig.
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Krångel med 727

Inlägg av Thunderbo1t »

Är det ett företag i ungefär mitten av Sverige....?
Steen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tor dec 13, 2007 10:40 pm

Re: Krångel med 727

Inlägg av Steen »

Nej det är en känd firma i USA
Steen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tor dec 13, 2007 10:40 pm

Re: Krångel med 727

Inlägg av Steen »

Art Carr i CA är det som "renoverat" lådan.
Visade sig att växelstag i låda ej var i läge, shiftkittet var inte ens halvfärdigt utfört, slitna ringar mm, rost, mm.
Och naturligtvis vill han inte svara på detta.
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Krångel med 727

Inlägg av StefanM »

har du köpt en bil med renoverad låda eller har du tagit hem en renoverad låda?

Verkar aningen bökigt om det är det senare för vi har många erkänt duktiga företag på automatlådor i sverige. Klart enklare att reklamera här hemma.
Steen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: tor dec 13, 2007 10:40 pm

Re: Krångel med 727

Inlägg av Steen »

Köpte med bilen då den som satt i var defekt.
Japp det var dumt kan jag konstatera nu.
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Krångel med 727

Inlägg av Performance_seeker »

Tyvärr är det inte ovanligt att amerikanska firmor tar chansen att bli av med lite trista hyllvärmare till en person i ett långtbortiland.

Jag har 2 gånger hittills råkat ut för leveranser där det luktar försök att bli av med sånt som är osäljbart i USA. Ena firman (440Source) insåg snabbt att det var ett misstag att styra in på den vägen, och ersatte mig kostnadsfritt med ett felfritt topplock.

Just nu är jag inblandad i en mystisk sändning av dåligt passande ventilmekanismdelar från Hughes Engines, utgången oklar tills vidare.

Så även välkända firmor verkar kunna ta en rövare med utlänningar.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Jokern / Woodridge
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
Ort: Skogås

Re: Krångel med 727

Inlägg av Jokern / Woodridge »

Ja, tyvärr är det ofta sånt man får höra, att det inte fungerar eller är defekt, detta gäller även från dom största firmorna i branschen. Det verkar heller inte spela någon roll om det är billiga eller dyra motorer / lådor det är frågan om. Skit tråkigt är det.
Jag vet inte om det är bättre om man köper från Summit eller Jegs, men jag vet att det kan vara riktigt illa om man köper från tillverkaren direkt. Köper man från Summit eller Jegs, vet ju inte den som sätter ihop grejjerna vart det sedan skall levereras någonstans.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.

"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde

”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström

"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Skriv svar