Pro street 65

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Mark IV
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 01, 2013 2:38 pm

Re: Pro street 65

Inlägg av Mark IV »

Tuff o snygg! Gillar också vita BB cheveller i 90 tals gatbilsstuk!
En 540 blir grymt, ångrar att jag byggde stroker på ett std block då jag byggde motor blir inte stor skillnad mellan ett Big M o std block i pris när alla jobb gjorts.
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ

Re: Pro street 65

Inlägg av THE SHOP »

Fredrik Brodin var ägare av den när den gick i Ö-vik.
EDLUND
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: ons sep 28, 2005 4:49 pm
Ort: Ö-VIK

Re: Pro street 65

Inlägg av EDLUND »

Den är även med i en musikvideo , Mustasch- black city
2010:
1a Gatbilsklassen på Kubbe Raceway
1a Streetracecupen i Ö-vik
2a Umeå Open
Stefan P
För mycket laddtryck
Inlägg: 493
Blev medlem: mån feb 08, 2010 9:27 pm
Ort: Ockelbo
Kontakt:

Re: Pro street 65

Inlägg av Stefan P »

Den såg ut att vara med här ? http://www.youtube.com/watch?v=1hQsENZEAoA

S
VÅGA VÄGRA OHC!!
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Mark IV skrev:Tuff o snygg! Gillar också vita BB cheveller i 90 tals gatbilsstuk!
En 540 blir grymt, ångrar att jag byggde stroker på ett std block då jag byggde motor blir inte stor skillnad mellan ett Big M o std block i pris när alla jobb gjorts.
Byggde en 489 stroker och det vart samma byggkostnad som en 750hk 540.. Jag köpte visseligen allt nytt men:-) fick ur 683hk vid 6500 :-P lärde mig mycket däremot
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Tack för all info och bilder! Förstod att det var rätt forum för chevellen :-) många duktiga killar som vart med länge. Har precis börjat riva ur stolar och försökt få pejl på hur elen är draget men måste göra om allt känns det som just nu! Ett riktigt ormbo. Är det nån som vet när bilen är byggd och av vem?? :-)
Mark IV
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 01, 2013 2:38 pm

Re: Pro street 65

Inlägg av Mark IV »

tim gustavsson skrev:
Mark IV skrev:Tuff o snygg! Gillar också vita BB cheveller i 90 tals gatbilsstuk!
En 540 blir grymt, ångrar att jag byggde stroker på ett std block då jag byggde motor blir inte stor skillnad mellan ett Big M o std block i pris när alla jobb gjorts.
Byggde en 489 stroker och det vart samma byggkostnad som en 750hk 540.. Jag köpte visseligen allt nytt men:-) fick ur 683hk vid 6500 :-P lärde mig mycket däremot
Jag byggde också en 489 CUI men en raggarpuffra med hyd rullkam och brodix alu lock bromsade lite över 600 hk@5800 på 95 oktan. Köpte Callies dragonslayer vev och callies stakar. Så hade jag köpt tex Scat istället så hade Dart Big M blocket vart i hamn blev ju bara blocket som inte är nytt och eftermarknad. Har inte uppskrivet vad allt kosta men med låda, turbin, bakaxel och lite annat runt i kring som behövdes så är det 120K säkert. Min går ju rätt mycket på gatan som cruising bil etc tex inga problem med en 100 mils tur till Rättvik inklusive timmar av cruising el Power meet besök bara o tanka o vara glad 2l/milen i 100 blås i cruising kön ser man nästan mätaren röra sig. Så försöker intala mig själv att det var lika bra att jag stannade vid 489 :lol: då jag inte behöver mer effekt just nu.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Bild
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Har en rasad 565(turbo motor) som vi ska se vad som går att rädda, blir givetvis att montera enkel fugge.. så håll tummarna :thumbright:

Bild

Bild

Hydrolajsing suger :thumbdown:
Mark IV
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: tis jan 01, 2013 2:38 pm

Re: Pro street 65

Inlägg av Mark IV »

Aj aj hoppas den inte tagit så mkt stryk. Vad men ser verkar det vara fina delar den är byggd av.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Bottendelen är god för 2500hk. Med turbo bromsa vi den till 1800+hk vid 1.3 bar om jag inte minns fel sen bottna turbosarna. Så hoppas kunna åka till doktorn i veckan och ta reda på vad går att rädda.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Ny låda inhandlad, 400 med manuellt ventilhus, omvända lägen och transbreak. skydds plåtarna är ev till salu så kom med bud. turbinen kommer jag använda då den har suttit i en liknande kombination. blocket, ett Dart big m block måste fodras om på 3 cylindrar, kontrollera lyftargallerian bla. blir att ringa runt i veckan, tänkte börja med värmdö motorteknik, lr vet ni nån bättre? Bild
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Inhandlat:
Msd 7al3, pro 1 spole, prostar 500, insug, aeromotive regulator, brake pressure mätare, 1250cfm e85 APD och Transmission temp mätare.
Elsystemet har dragit ut på tiden men är i full gång lite överallt på allt som ska göras :)
Användarvisningsbild
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1068
Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:

Re: Pro street 65

Inlägg av Pro-Mille »

Vad mer tog skada i motorn?
Hydralåsning, släkte stift? Hmm...
Vad är det för kam i motorn?
Jimmy Klaavuniemi
0705576039
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Re: Pro street 65

Inlägg av tim gustavsson »

Länge sen jag skrev nått, bägge topparna krävde en del jobb och har ännu inte fått tillbaka dom, veven, stakar, kolvar.. Tråg mm. Och blocket då, har hittat ett helt nytt big M block! Jag har även bytt boende och garage så fått prioritera lite annant än bilen på senaste tid. Nya fjädrar och dämpare(justerbara) är köpt samt ventiler till topparna. Elsystemet är stort sett klart och även bränslet. Besiktnings motor är nästan redo för montering och headers är klara för att lindas!
Skriv svar