Quadrajet

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Quadrajet

Inlägg av Rohden »

Bild
Detta är en quadrajet och min fråga är enkel, dom bakre spjällen hur manövreras dom? Det sitter en vacum klocka som när motorn startas drar åt spjället så det är omöjligt att öppna det, fel monterat?
Under detta spjäll sitter ett till som manövreras mekaniskt precis som en holley.

Tacksam för snabba svar då den ska återmonteras imorgon
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Re: Quadrajet

Inlägg av Rohden »

Ska tilläggas kanske också att när jag öppnar det spjället för hand så lyfts även bakre nålarna så det tro fan att det ska öppnas på något sätt
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Quadrajet

Inlägg av Bassek »

När vacumet minskar vid hårdgasande orkar det övriga systemet öppna de bakre portarna.
MVH Basse
Användarvisningsbild
Rohden
För mycket laddtryck
Inlägg: 433
Blev medlem: lör dec 09, 2006 4:25 pm
Ort: Trollhättan

Re: Quadrajet

Inlägg av Rohden »

Ja fick också listat ut det till sist, problemet var en liten spärr som låste bakre portarna när choken va stängd hade fastnat. Nu funkar det igen
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Jack02
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jan 16, 2014 1:44 pm

Re: Quadrajet

Inlägg av Jack02 »

nån som vet vad man kan göra. ventiljustering? smuts i kanaler? tycker de är konstigt då den har varit helt tyst och gått bra innan den kördes in och bara mitt i allt börja låta
Skriv svar