Holley, Dags att justera.

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Thunderbo1t »

Med E85 räcker gul till ganska lagom med borrade accmunstycken på en 650DP, kommer inte ihåg vad jag borrade, kanske 1,5-2mm :-D
Tog det i 0,2mm steg.
Tror skruven är strypningen nu trots ihålig.
Kallt Weiand air strike insug krävde mycket mer soppa från accpumpen än ett gjutjärnsinsug med förvärmning.
Inte fullt jämförbart med bensin förstås.
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Falkenrejsing »

Ok, nä jag tror jag går tillbaks till vita kammen (var ingen markant skillnad med den blå, inte så jag reagerade iallafall) och byter till ett större acc.pumps-munstycke, har ett par till att borra. Börjar med ett 0.95 och ett 1.0 och ser om det är rätt väg. Eller om man ska gå direkt på 1.0 och se om problemet minskar, vi får se.
När lean-spiken är borta kan det ju bli läge att laborera med kammarna igen.
(den går verkligen ultra lean, AFR 20 för ett ögonblick)
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Falkenrejsing »

Fortsätter sökandet efter kunskap.

http://www.cuda-challenger.com/cc/index ... ic=99881.0

Här är en kille med samma problem som jag (låter det som) Om man läser hans felsökning så flyttas lean-spoten UPPÅT i varvtalsregistret med MINDRE squirter. Skulle man då kunna misstänka att man kanske tömmer accpumpen för snabbt (kort duration) med stor squirter och 30cc pumpen? Den blå kammen verkar ge mer än 30cc per fullt pumpslag enligt de tabeller jag sett.
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Falkenrejsing »

Läser vidare och filurar. Håller på att sätta ihop en gammal 650 (satt på dodgen när den kom till sverige, antagligen från mitten på 70-talet) för att ha som reserv, och kanske modifiera för sprit med tiden. Blir en liten horunge då den fått mycket stryk genom åren så det lånas friskt från bra-att-ha lådan.
Ska ju även köra enplans sen, och då kanske mindre förgasare kan vara kul att prova.

En tanke jag har nu, har alltid haft lite oreda bland mina skrotförgasare, och först nu börjat sätta mig in i allt ordentligt, så nu undrar jag, hur känner jag igen armen till 50cc pumpen? Antar att det skiljer då man får med en ny arm i kitet, men har inte sakerna framför mig, så någon kanske kan svara på om där finns något nummer stansat eller så?
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1038
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Thunderbo1t »

Dålig förklaring men 50cc armen går inte att montera korrekt på 30cc axeln, det skiljer var låsclipset sitter, och armen är tydligt kraftigare. Finns inget nummer på dem. Detta gäller Holley originaldelar.
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Re: Holley, Dags att justera.

Inlägg av Falkenrejsing »

Ok, ja då lär jag ju se skillnad på dem på något sätt, sitter ju 30cc på 750 så jag kan ju jämföra med de armarna.
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Skriv svar