Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Lt4 som satt i 96:ans corvette hade 360 orginal..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
/ Johannes Carlsson
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Ok.
Effektkurvan borde ju vara ganska linjär och fin,vad varvar dom?
Har man maxvrid från tomgång,typ?
Vad ligger dom på för vrid,i nm?
Effektkurvan borde ju vara ganska linjär och fin,vad varvar dom?
Har man maxvrid från tomgång,typ?
Vad ligger dom på för vrid,i nm?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Mellan 600 och 700nm orginal tror jag. Maxvarv kring 6500 rpm. Lt4 är väl som en lt1 med shorty hedders. Lite bättre kam & vippor och putsade kanaler
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
/ Johannes Carlsson
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Så mycket kan det väl ändå inte vara....
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
- Dan (gearhead)
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: fre feb 02, 2007 8:28 am
- Ort: Långsele
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
De ligger på 440Nm original, varvar 5800rpm om jag inte minns fel, höjde mitt varvstopp till 6200rpm.
Här är väl en hyfsat original dynograf: http://www.ws6.com/image/pulley.gif
En sak som jag gillar är att det går att köra relativt snålt om man vill, original så kunde jag köra långkörning på ca 0,9l/mil, sjätte växeln är en ren överväxel så då tuffar man på med ca 1500rpm i 100km/h. Kan fortfarande ligga på strax över litern på långkörning. Dock får man ta den för vad den är, dvs daskar du till instrumentbrädan så kan du fundera över vart allt skrammel kommer ifrån, stolarna ser lite "ostoppade" ut men är förvånansvärt bekväma. Skulle jag letat en nu så skulle jag försökt hitta en där det är gjort en del redan med eftersom det kan man aldrig ta betalt för ändå, tex någon som uppgraderat bromsar, andra dämpare, trevliga fälgar, headers och grövre avgas och lite större och mer flödande luftfiler/luftintag, kanske någon som har bytt kam etc osv...
Här är väl en hyfsat original dynograf: http://www.ws6.com/image/pulley.gif
En sak som jag gillar är att det går att köra relativt snålt om man vill, original så kunde jag köra långkörning på ca 0,9l/mil, sjätte växeln är en ren överväxel så då tuffar man på med ca 1500rpm i 100km/h. Kan fortfarande ligga på strax över litern på långkörning. Dock får man ta den för vad den är, dvs daskar du till instrumentbrädan så kan du fundera över vart allt skrammel kommer ifrån, stolarna ser lite "ostoppade" ut men är förvånansvärt bekväma. Skulle jag letat en nu så skulle jag försökt hitta en där det är gjort en del redan med eftersom det kan man aldrig ta betalt för ändå, tex någon som uppgraderat bromsar, andra dämpare, trevliga fälgar, headers och grövre avgas och lite större och mer flödande luftfiler/luftintag, kanske någon som har bytt kam etc osv...
Z28
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Tackar,men shit....har dom alltså typ 400nm från 1500rpm?!
Borde ju kännas riktigt stark?!
Borde ju kännas riktigt stark?!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Ingen dyno på lt1 från corvette och vad som skiljer?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
/ Johannes Carlsson
- Dan (gearhead)
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: fre feb 02, 2007 8:28 am
- Ort: Långsele
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Ja det är väl bara att googla, men här är en LT4 med annat luftfilter och någon sorts programmering, alltså nästan original:
http://temp.corvetteforum.net/c4/ericce ... edyno1.jpg
Från tråden:
http://forums.corvetteforum.com/c4-tech ... raphs.html
http://temp.corvetteforum.net/c4/ericce ... edyno1.jpg
Från tråden:
http://forums.corvetteforum.com/c4-tech ... raphs.html
Z28
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Spelar det någon "roll" om man väljer LT1 eller LS1,är dom snarlika i prestanda?
Är någon av dom lättare att trimma?
Är ju en viss prisskillnad,är det "värt" det?
Är någon av dom lättare att trimma?
Är ju en viss prisskillnad,är det "värt" det?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Beror väl på hur mycket effekt man tänkt sig. Ska man byta toppar, insug, kam, lt hedders etc. Är nog lt1 billigare totalt iom lägre inköpspris. Ls1 räcker väl ganska långt med bara hedders och kam..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
/ Johannes Carlsson
Re: Köpa Camaro (Firebird/Transam) gen4.
Kan eventuellt bli den .David Herbertsson skrev:Det är ett bra val. Dom går rätt bra faktiskt. 0-100 på 6s ungefär. Drar man iväg fullt så ritar dom på 1:an, 2:an och nått litet skrik på 3:an. Det ligger en vettig ute på blocket nu, en röd tror jag det var, med 383 stroker osv. för 100 000.
/David
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.