Behöver tips ang LM7/Ls1

Allt inom Usa bilar samt hot rods
piraya2
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån apr 21, 2014 5:48 pm

Behöver tips ang LM7/Ls1

Inlägg av piraya2 »

Jag håller på med en Mercury -49. Framvagnen är från en Malibu -79. Motorn jag ska lyfta i är en LM7 från -02. Behöver lite tips.

1. Behöver antingen bygga om oljetråget eller köpa ett nytt. Trucktråget passar men hänger ner allt för mycket. Hur har ni gjort? Finns någon svensk återförsäljare för sk "konversion oil tray"?

2. Hur har ni gjort m bränslesystemet? Slang? Rör? Jag tänker använda truckinsuget och har därmed tryckregulatorn där. Skulle vilja ha en inbyggd pump i tanken. Har sett att det finns flera kit men någon annan har kanske bättre tips?

3. Jag kan troligtvis använda originalgrenrören men hur gör jag med flänsanslutningen? Om det behövs – skulle det gå att skära i grenröret och vinkla in flänsen något mot motorn? Går det att svetsa gjutjärnet? Hur?

4. Har en gammal GM-kardan liggande men yoken glider bara på ca fem centimeter på 4L60-lådan sedan tar det tvärstopp. Ser inga tydliga skador. Måste man beställa en spec yoke just för 4L60?



Många frågor...
OlavT
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
Ort: Stavanger/ Klepp NORGE

Re: Behöver tips ang LM7/Ls1

Inlägg av OlavT »

1: F- body tråg.
2: Tank Inc.med Corvette C5 filter med innbygget regulator.
3: F-body ca -00 finnes med svetsade manifoiler mener jeg. Eller handle et sett med billige headers.
4: Skal ikke være noe spesielt med yoke'n. Kan det være en låda som har hatt flens og ikke slip yoke. Dette fantes på eldre låder.
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Skriv svar