Åtgärda hög komp sbc

Allt inom Usa bilar samt hot rods
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av hauge »

ja...efter ett tag vänjer man sig och vill ha mer
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Kör just nu med en hei fördelare ombyggd med separat tändbox. Bör jag även stumma fördelaren? så den inte rör sig utav centrifugalkraften (stavning) ?
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

någon?
Användarvisningsbild
slpa
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: fre apr 11, 2008 6:08 pm
Ort: umeå

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av slpa »

Använd fördelaren som den är, ha bara koll på max utslag. 30-32° torde vara lämpligt vid 5psi laddtryck.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av hauge »

separat tändbox?

Nej du vill inte "låsa" fördelaren. Motorn blir svårstartad då och spikar gärna på lågvarv.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Okej tack så mycket. Börjar närma sig uppstart nu :) bara små lir så som bygga om gasstag till vajer etc etc
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Får inte tag på ny 10 ribbors spårrem men hittat 2st 5 ribbors i samma längd , kan man köra med 2st lr blir de ostabilt vad för stift bör man köra med? Tänkte på kall/varm. Har kört med 6 hittills?
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Då är bilen startad å allt verkar fungera. Dock tycker ja inte att de går justera tändning normalt. La tändning på ca 30 vid fullt utslag. Men redan vid nästa gaspådrag så stack den upp till 40° :/ varför blir de så? Har inte stummat fördelare men kanske skulle prova de? (Har inte vakum till fördelaren inkopplat)
MantaTIC
För mycket laddtryck
Inlägg: 207
Blev medlem: ons jan 25, 2006 4:24 pm
Ort: Stockholm

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av MantaTIC »

Antingen är fördelaren lös eller så var det inte fullt utslaget när du mätte.
Niko Rissanen
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Stummade fördelaren å problemet löst :)
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av David Herbertsson »

Gott att höra! Har du kört nått med kompressorn än? Vad tycker du om den?

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
kiddlert
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: mån jan 29, 2007 10:45 pm
Ort: Karlstad

Re: Åtgärda hög komp sbc

Inlägg av kiddlert »

Åkte på å byta lager i kompressorn. Men annars funkar de helt ok. Har dock inte laddat mer än 5psi pga för högt komp.
Skriv svar