Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 11, 2017 2:26 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: LS-motorer tips och trix
InläggPostat: ons jan 21, 2015 8:30 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5113
Ort: Lykksällä
Här kan vi samla lite tips och trix och idéer om billiga delar, uppgraderingar m.m. till dom populära LS-motorerna så får vi det samlat på ett ställe

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 21, 2015 8:40 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5113
Ort: Lykksällä
Jag börjar bli lite sugen på ett sånt här insug men hittar väldigt lite info om folk som provat. Nån som läst eller hört nånting om dom? Är då kinakopior på Jenvey-insug

Bild
Bild

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 22, 2015 8:39 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Inlägg: 285
Ort: Oskarshamn
någon som sitter på info om åtdragnings moment på dessa maskinr?

_________________
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 11:53 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Inlägg: 559
Ort: lappstockholm,Lycksele
Third gen Gm motorer

åtdragmoment


http://www.ls1gto.com/forums/showthread.php?t=353102

_________________
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
viewtopic.php?f=21&t=73159


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 1:09 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20386
Ort: Tomterna/sävar
inte så stor vits effekt messigt med ett sånt insug steve om du inte ska trimma på fullt alvar med en vass kam med över 250 grader /0.05" duration på in och avgas där man vill ha bra tomgång och låg last. men själl dim och längden är ecxtremt viktig för att det ska bli bra samt jätte svårt att få till cynkningen på alla spjäll om det är bara lite kiva kvalite :)

men det ser ju fränt ut men det har man ju ingen större nytta av om det fungerar dåligt :)

LS trim är fränt jag läser på och suger i mig så mycket info jag kan om den och gör mig redo att hjälpa folk om de behöver grejor och hjälp med trim här i framtiden.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 2:42 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5113
Ort: Lykksällä
Är inte mest för effekten jag vill ha ett sånt insug :) Lär få problem att rymma original truckinsuget och det skulle se/låta riktigt fint med ett sånt där :) Har läst att en del haft problem med att spjällen fastnar när motorn blir varm på billigare insug och såna saker vore ju lite trist

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 7:32 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Inlägg: 285
Ort: Oskarshamn
Någon som har koll på hur mycket orginalvevstakarna klarar av ?

_________________
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 8:09 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20386
Ort: Tomterna/sävar
fins bättre insug för effekt och även för bättre körbarhet/mappbarhet.

det är rätt bra stakar men snackar vi max varv eller cylindertryck och hur länge

mvh jens?

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 7:17 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Inlägg: 285
Ort: Oskarshamn
I min blivande setup är det nog cylinndertrycket jag bör oroa mig för

_________________
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 8:33 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Inlägg: 332
Ort: Tibro
http://lt1swap.com/. Om man ska köra originalsprut mm
Finns massor av info och kopplingsschema

_________________
viewtopic.php?f=3&t=65038


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 8:37 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Inlägg: 332
Ort: Tibro
Hade en diskussion med Andreas (PPF) och han rekommenderade original stakar upp till 600-700hk och Max 6000rpm med turbo.

Efter det verkar det vara ventilfjädrar och stötstänger som är svaga ..

_________________
viewtopic.php?f=3&t=65038


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 12:01 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 02, 2008 10:37 pm
Inlägg: 456
Ort: Strömsund
Steve Dom där insugen har man kollat på mycket.. ser sjukt fräna ut!
Hittade dock inte mycket info om dom på nätet av nån som testat.

Jag beställde ett sånt här.(på ebay)
blir ett 102mm spjäll på de också.

Bild

http://www.professional-products.com/Ho ... -p222.html

Hittade nått dynopapper på ett ls-forum där dom kört orginal /pp manifold / och FAST insugen, där självklart FAST gav mest men de kostar ju därefter.
ska kolla om jag hittar åt den tråden igen..

_________________
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298700

viewtopic.php?f=21&t=85781


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 12:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 02, 2008 10:37 pm
Inlägg: 456
Ort: Strömsund
Här är min setup iallafall.. ser den bra ut eller är det nått man bör ändra på?
Första "riktiga" sugmotorn man har så är inte helt med på vad som funkar eller ej..

Ls1
853 toppar portade
compcam 918 fjädrar
thunderracing 7,400 stötstänger
ls7 lyftare
thunderracing tr230 reverse split kamaxel 230/224. 575/563.
ls2 dubbel kamkjedja
Miller högflödes oljepump
Arp i toppar och vevaxel
PP 96mm insug med 102mm spjäll

kommer köra med mappat orginalsprut (hptuners) och på 98okt
siemens deka 630cc
bosch 044

_________________
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298700

viewtopic.php?f=21&t=85781


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 9:38 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Inlägg: 559
Ort: lappstockholm,Lycksele
reine:

Har du hptuner? Har nämligen en box till mil lm7:a som skulle behöva sig en genomgång då jag tänkt köra orginal sprut och 4l60elådan. Eller är det någon som vet nån som kan ta sig an mina boxar?

_________________
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
viewtopic.php?f=21&t=73159


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 9:41 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5113
Ort: Lykksällä
Jag har också en LM7 som skulle behöva bli av med stöldskydd, bakre lambdor m.m. så är det nån som kan fixa det får ni gärna säga till

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010