Sida 2 av 2

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån jan 26, 2015 12:16 am
av reine
Har tyvär inget eget hptuners
Jag köpte min motor med mappad/omgjord box.(bortplockad maf och bakre lambdor) dock skulle jag behöva finjustera lite då det blir annat avgas/headers.

Dom flesta tar på sej att mappa OM man har eget hptuners.
Hittills har jag bara hittat PPF som har eget hptuners. Har inga större problem att åka dit för mappning men skulle va fint att få kolla igenom så
att allt funkar innan man åker så långt med bilen.
Så jag letar oxå efter någon i närheten som har!?
Tips på annat program man kan använda eller är det hp som gäller?

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån jan 26, 2015 8:41 am
av Lidenfors
Också intresserad av programmering av orginalbox för att bli av med allt onödigt.jag har ingen Box just nu men finns det någon Box som är bättre än andra, har förstått att det finns en bra 0411 ?

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån jan 26, 2015 9:37 am
av Lidenfors
Ombyggnad oljtråg
Bild
Bild
Bild

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån feb 02, 2015 4:29 pm
av MB 4 ME
det är inte så att ppf har så man bara kan skicka ner boxen utan härva?

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån feb 02, 2015 4:39 pm
av Steve
Frågade i juni ifjol och då kunde dom då inte de
Billigaste jag har sett är en i USA som tar 75 dollar, frågan är vad frakten blir

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: lör feb 28, 2015 2:24 pm
av Gabbe_96
på tal om jänke-åttor, finns de nån som sitter på lite info kring LC9'an? te.x lite kring vad dom tål vid överladd osv :)

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: lör feb 28, 2015 3:04 pm
av EKR
I recently picked up an 2006 Trailblazer ss with the 6.0 LS2. What are the limits of the block because it's aluminum? Im guessing it's not even as strength as the connecting rod before you have to start internals

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån mar 09, 2015 7:54 pm
av Jolla_r
Jag skickade min box till http://www.creativefuelinjection.se/ för å få den omprogrammerad

Kan även rekomendera Holleys Oljetråg om man nu måste byta till ett som kanske stämmer bättre med sitt bygge följde med riktigt bra beskrivning.

Gjorde även en chansning å beställde ett par XS Power Kina shorty headers till min Camaro -67 som jag har satt ls1 i Å dömm av min förvåning när passformen var nästintill perfekt fick göra en liten bula i ett rör för frigång av servo men hade man haft manuelt styrservo hade det ej behövts tog även med de till jobbet för jag hade tänkt plana dem men det behövdes inte heller :thumbright:

Ska se om jag kan får upp några bilder på det

Med vänlig hälsning/johannes

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån mar 09, 2015 11:28 pm
av Steve
Vad tog dom för att programmera om boxen?

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: ons jan 13, 2016 12:43 pm
av Lidenfors
behöver man extra uttag på LS motorerna för vevhusventilation och leda det till
en oljecatchtank när man kör turbo? vill inte ha ett öppet filter på ventilkåpan och kladda ner hela motorrummet .
Eller räcker det att ventilera från orginaluttaget i en ventilkåpa och till luftfiltret ?

Hur har ni gjort ?

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: mån maj 16, 2016 11:53 pm
av ROD02b
Vilka växellådor passar? TH 700? Pallar den effekten? Hkr LS motor? Hkr med enkelt trimm?

Här fanns det lite info. http://www.usabil.nu/databas/Delarsalje ... p?ID=32716

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: tis maj 17, 2016 7:06 pm
av Jens Gustavsson
mattias här i sävar har köpt hp tuner och satt sig in i den värden. har hub dyno också.

mvh jens

Re: LS-motorer tips och trix

Postat: tis maj 17, 2016 8:38 pm
av mekomaskin
Enghs motor i Sundsvall har nog också prylar för att tuna dessa.