64 olds 394

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Användarvisningsbild
Dynamic88
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 28, 2013 9:50 pm

64 olds 394

Inlägg av Dynamic88 »

Håller på att byta ventiltätningar på min olds och funderar på sen då ja ska tillbaka med hela lyftar stången å lyftarna? är de bara smacka dit eller ska man justera på nått sätt i så fall hur? Finns ju ingenstans att justera va ja kan se? Tacksam för svar kan lägga till nån bilder sen så man ser hur ja menar :)
ricky jatko
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tis maj 12, 2015 11:20 am
Ort: korpilombolo

Re: 64 olds 394

Inlägg av ricky jatko »

har för mig att alla olds så ska man dra bultarna i botten. men du kan ha lite problem med att få komp på alla cylindrar i början om du sätter tillbaks gamla lyftare
Användarvisningsbild
Jokern / Woodridge
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
Ort: Skogås

Re: 64 olds 394

Inlägg av Jokern / Woodridge »

Se till att lyftarna hamnar på samma plats som dom satt innan, annars är det nog kört med den där kammen.
Smörj in dem ordentlig också.
Många USA V8:or har ingen justering när man använder hydraul lyftare/kamaxel, eftersom hydraul lyftaren ställer in sig själv.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.

"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde

”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström

"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Skriv svar