Mopar 400 BB Lättare trim
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
Plana EJ originaltopparna, blir tillräcklig kompression med högre kolvar.
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
barheaven tack för mycket trevliga tips blir gött sugen på att gå den vägen är dock lite inne på att köpa en till motor eftersom motor och låda är matching number. Så om någon har eller har tips på bb moppar motorer till salu så är jag intresserad.
Har precis köpt en Satellite -72 med original 400 bb
Ursäkta om jag tog för mycket plats i din tråd.
Mvh/ Johan
Har precis köpt en Satellite -72 med original 400 bb
Ursäkta om jag tog för mycket plats i din tråd.
Mvh/ Johan
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
Håller med helt och hållet!barheaven skrev:...
Jag valde denna http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=706&sb=2
Välj ej vassare med ovanstående parametrar (många väljer för vassa kammar på gatan med dåligt resultat)
Jag köpte bil med lågkompressions 383 med XE274 kammen, som är snäppet vassare än den du nämner. Motorn var fullständigt kraftlös p.g.a. låg statisk kompression, och riktigt dålig dynamisk kompression (insugsventilen stänger vid 63 grader ABDC). Rena katastrofen var den kombinationen!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
Tack för alla tips
Blir inte något gjort åt motor i vinter då bilen i övrigt får sig en behövlig genomgång vilket tar tillräkligt lång tid.
Kommit fram till att det sitter brytarlös tändning på bilen iaf, inga märkningar men ser ut o kunna va från 70-80 tal
Holley 600 skulle ja inte använda mig utav?! Dålig modell eller för låg cfm? Skulle nog inte va helt fel o byta ut då nån plockat bort chokefunktion plus att den glappar lite i sekundär axeln
Blir inte något gjort åt motor i vinter då bilen i övrigt får sig en behövlig genomgång vilket tar tillräkligt lång tid.
Kommit fram till att det sitter brytarlös tändning på bilen iaf, inga märkningar men ser ut o kunna va från 70-80 tal
Holley 600 skulle ja inte använda mig utav?! Dålig modell eller för låg cfm? Skulle nog inte va helt fel o byta ut då nån plockat bort chokefunktion plus att den glappar lite i sekundär axeln
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 73
- Blev medlem: tor okt 16, 2008 8:12 pm
- Ort: Kornsjö
- Kontakt:
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
År det nån som har koll på 440 source toppar?
Råkat köpa på mig en -62 Dodge Dart med 383, men det dög inte så ett 400 block med ett stroker kit från 440 source 4.150" inhandlades =500cui
och är lite sugen på alu toppar.
Råkat köpa på mig en -62 Dodge Dart med 383, men det dög inte så ett 400 block med ett stroker kit från 440 source 4.150" inhandlades =500cui
och är lite sugen på alu toppar.
För lagomt lite mycke diesel rök
http://www.garaget.org/sportmerca
w116 om606 7.5mm
w123 280ce
Escort-68 mk1
Escort-75 Estate
-62 Dodge Dart 500cui
http://www.garaget.org/sportmerca
w116 om606 7.5mm
w123 280ce
Escort-68 mk1
Escort-75 Estate
-62 Dodge Dart 500cui
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Mopar 400 BB Lättare trim
Kan vara värt att kika närmare på de nya Trick Flow alu-topparna för BB Mopar. Finns på Summit. Dom verkar att kunna ge en hel del hästkrafter enligt första infon ifrån USA. Problemet är bara att dom är slutsålda men dom lär väl få upp produktionskapaciteten vad det lider.Sportmerca skrev:År det nån som har koll på 440 source toppar?
Råkat köpa på mig en -62 Dodge Dart med 383, men det dög inte så ett 400 block med ett stroker kit från 440 source 4.150" inhandlades =500cui
och är lite sugen på alu toppar.
Trick Flow är prismässigt i nivå med CNC-portade Stealth-toppar, men tunga gubbar i USA verkar vara överens om att det är Trick Flow man skall satsa på.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.