Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön jun 25, 2017 9:45 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons sep 23, 2015 7:50 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons sep 23, 2015 7:43 pm
Inlägg: 2
Har en cheva 350 -88 på ca180 hk,lurar på att montera dubbelturbo,är totalt blåbär på detta men är det nån som kan svara på vilken storlek jag ska använda,, ska köra med FiTech sprut och måste ladda min 0.5kg och då får effekt ligga på 250-270hk,bygger rod som ska reggas som amatörbyggd och vill ha med dubbelturbo i papperen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 25, 2015 8:23 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
men nog ska det väll gå att få upp sug effekten lite högre innan turbon monteras? :) måste ju va nån plugg nånstans man kan ta bort :lol:

skämt åsido så blir nog sugeffekten högre efter du byggt ett grenrör och monterat ett efi insug. men vi snackar kanske mer besiktnings motor nu eller?

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 26, 2015 5:05 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons sep 23, 2015 7:43 pm
Inlägg: 2
amatör bygge som ska reggas in ,vill ha med csb /dubbelturbo i papperen,hur mycket som laddas på senare är en annan fråga 8)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 26, 2015 8:25 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Inlägg: 2520
Ort: Bollebygd
Sfro brukar inte gilla stora agg, så som besiktningsagg är det nog lagom med typ 2st 13c från 940

_________________
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 16, 2015 1:07 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
Inlägg: 65
Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
Bare bygge en vanlig "suge motor" og besiktige uten innmat i Turboene. Eller går det ikke i Sverige

_________________
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 02, 2016 1:52 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Inlägg: 871
Ort: Nora
Lånar tråden lite. Har en cheva 350 som ska överladdas. Turbon jag har är en kkk29. Ca 60in 70ut. Effekten ja är ute efter är runt 4-450hk. Duger min kkk29 till det?

_________________
Volvo 240 -79, smallblock turbo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 03, 2016 1:08 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
beror på vad du är ute efter? registret blir ungefär lika roligt som en volvo 940 lågtryckare men du kan nog nå effekten om allt lirar.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 03, 2016 6:38 pm 
Online
Forumsberoende

Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Inlägg: 1204
Ort: Varberg
Håller med Jens. Jag har en Hx55 ca. 67 mm in och 78 mm ut på min 305:a, hade absolut inte valt en mindre turbo än så.

/David

_________________
Camaro Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=86085


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 03, 2016 7:27 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Inlägg: 871
Ort: Nora
Asch fan. Köpte mig dubbelturbo rör och 2st kkk29. Kittet hade gått i en ascona med drygt 900hk.

Målet är att få allt lira bra och nå 400-450hk. Bilen är en korvkiosk/bracketbil. Lägga långa lakritsar med!..

Lättryckare lät inte allt för lockande hehe.. å andra sidan kanske det inte blir lika mycket påfrestning på turbinen.

_________________
Volvo 240 -79, smallblock turbo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 06, 2016 11:44 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Inlägg: 439
Ort: Finland(Jakobstad)
En enkel kalkylator: http://www.turbofast.com.au/TFmatch.html

_________________
Jacob Krokvik, slutanvändare av Opel.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 07, 2016 3:14 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Inlägg: 871
Ort: Nora
verkar inte funka?

_________________
Volvo 240 -79, smallblock turbo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 07, 2016 6:35 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jan 10, 2008 3:32 pm
Inlägg: 439
Ort: Finland(Jakobstad)
Funkar om du har fungerande Java. Beronde på vad du har för webbläsare så måste du dock kanske lägga till ett säkerhetsundantag.

_________________
Jacob Krokvik, slutanvändare av Opel.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 11, 2016 10:45 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 07, 2009 11:37 pm
Inlägg: 871
Ort: Nora
Enligt den så ska en GT30 1,06ar va en bra match. ska ge 600hp på 0,6bar.

_________________
Volvo 240 -79, smallblock turbo.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010