blir galen?! bilfan surar ner

Allt inom Usa bilar samt hot rods
JBE
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: tor sep 30, 2010 7:00 am
Ort: Västerås

blir galen?! bilfan surar ner

Inlägg av JBE »

Tjo
lång historia kort.
Bytte Hela tändsystemet och förgasare på bilen, bilen gick fint i 3-4 timmar, och nu surar den så den inte äns tänder?!

motorn är en mopar 440,
förgasaren är en ny Holley 750 Hp
tändprylarna är Msd:
Pro billet fördelare
msd 6a box
Blaster ss spole..

Jag har bytt till nya stift 2 gånger, ingen skilnad?! ( dom blir svarta och blöta)

känns som hela sommarn går, och det ända som händer är: större hål i min plånbok :angryfire:
Allt under 8", är för litet...
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: blir galen?! bilfan surar ner

Inlägg av David Herbertsson »

Rätt bränsletryck? Tror det ska vara mellan 0,35-0,45 bar. Nålventilerna stänger riktigt så att den inte flödar över genom flottörhusens avluftningar? Det ser du ju när du tar loss luftrenaren. Blir samma fenomen om bränsletrycket är för högt. Kontrollera så att tillskottsventilerna är hela. Om du får igång bilen så kan du kolla det genom att skruva in blandskruvarna i botten, om bilen inte dör då så är dom trasiga. Alternativet när bilen inte startar är att skruva loss meteringplat:en och kolla fysiskt. Iofs så ska alla Holley tillverkade efter -92 ha backventiler som skyddar mot detta.

En annan grej; om bilen inte dör när du skruvar in blandskruvarna så kan det vara så att dina spjäll är öppna för mycket så att transferslot:en har frilagts mer än vad den ska. Om det är fallet så går inte bilen på tomgångskretsen utan på högfartsdelen, alltså munstyckena.

Tror att jag har listat dom enklaste grejerna att kolla först.
Lycka till!

/ David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
JBE
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: tor sep 30, 2010 7:00 am
Ort: Västerås

Re: blir galen?! bilfan surar ner

Inlägg av JBE »

haha, jag har bytt 2 st Btr:er, skruvat upp och ner på nål-ventilerna, som om det vore jojo`s, haft isär bägge flotör-skålarna..
och felet var nin nya fina Blaster SS spole, den gav gnista?! :shock: ,
men slängde i min gamma Flamethrower.. och nu går kärran igen :hey:
Allt under 8", är för litet...
Skriv svar