Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 24, 2017 3:15 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor jul 28, 2016 9:32 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 30, 2010 7:00 am
Inlägg: 136
Ort: Västerås
Tjo
lång historia kort.
Bytte Hela tändsystemet och förgasare på bilen, bilen gick fint i 3-4 timmar, och nu surar den så den inte äns tänder?!

motorn är en mopar 440,
förgasaren är en ny Holley 750 Hp
tändprylarna är Msd:
Pro billet fördelare
msd 6a box
Blaster ss spole..

Jag har bytt till nya stift 2 gånger, ingen skilnad?! ( dom blir svarta och blöta)

känns som hela sommarn går, och det ända som händer är: större hål i min plånbok :angryfire:

_________________
Allt under 8", är för litet...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 29, 2016 7:36 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Inlägg: 1216
Ort: Varberg
Rätt bränsletryck? Tror det ska vara mellan 0,35-0,45 bar. Nålventilerna stänger riktigt så att den inte flödar över genom flottörhusens avluftningar? Det ser du ju när du tar loss luftrenaren. Blir samma fenomen om bränsletrycket är för högt. Kontrollera så att tillskottsventilerna är hela. Om du får igång bilen så kan du kolla det genom att skruva in blandskruvarna i botten, om bilen inte dör då så är dom trasiga. Alternativet när bilen inte startar är att skruva loss meteringplat:en och kolla fysiskt. Iofs så ska alla Holley tillverkade efter -92 ha backventiler som skyddar mot detta.

En annan grej; om bilen inte dör när du skruvar in blandskruvarna så kan det vara så att dina spjäll är öppna för mycket så att transferslot:en har frilagts mer än vad den ska. Om det är fallet så går inte bilen på tomgångskretsen utan på högfartsdelen, alltså munstyckena.

Tror att jag har listat dom enklaste grejerna att kolla först.
Lycka till!

/ David

_________________
Camaro Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=86085


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jul 30, 2016 2:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 30, 2010 7:00 am
Inlägg: 136
Ort: Västerås
haha, jag har bytt 2 st Btr:er, skruvat upp och ner på nål-ventilerna, som om det vore jojo`s, haft isär bägge flotör-skålarna..
och felet var nin nya fina Blaster SS spole, den gav gnista?! :shock: ,
men slängde i min gamma Flamethrower.. och nu går kärran igen :hey:

_________________
Allt under 8", är för litet...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010