Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis okt 24, 2017 3:16 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis aug 09, 2016 7:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Inlägg: 548
Ort: Kalmar
Vacuumklockan satt på en förgrening till bromsservot innat men jag tog bort den därifrån och satt den på framsidan på förgasaren i bottenplattan, ska se om det hjälpt när jag fått dit min nya flexplatta, jag köpte bilen med denna kammen i, någon som ser hur vass den är?

https://m.summitracing.com/parts/cca-12-601-4


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor aug 11, 2016 6:50 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
Inlägg: 138
Ort: Skogås
Ja, enligt min åsikt, så är den där kammen rätt stöddig. Allt beror ju på vad man skall ha bilen till, vilken turbin & utväxling man har. Med bara 107 i lob separation också, så bör den bli ganska orolig på tomgång.

_________________
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.

"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde

”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström

"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 15, 2016 3:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Inlägg: 1003
Ort: Eslöv
håller i princip med jokern....rätt stöddig, men inte extrem. beror lite på vad för övrigt sitter i och som jag tror sagt vad som sitter i ...lite av en race-kam. Man skall inte kika sig blind på advertised duration dock då det är en thumper-kam...

_________________
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 15, 2016 7:29 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre nov 14, 2003 6:40 pm
Inlägg: 548
Ort: Kalmar
Hej! Jag flyttade mitt vacuum till fördelaren igrån det portade insuget i förgasaren till direkt vacuum i insuget.. tomgången blev mycket mer stabil och den dör ej när jag lägger i driven...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis aug 16, 2016 8:51 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Inlägg: 1003
Ort: Eslöv
borde vart tvärtom :-)

_________________
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010