Jimmy skrev:
Tackar för lite respons! Bilen är en impala 1965 med original th350 växellåda och converter
Original toppar, edelbrock 600, performer insug,blockhuggers, hei fördelare.
Kan inte ens ha choke på bilen nu när det är kallt ute så den dör direkt när jag drar ut den.. får hålla den vid liv med hög gas, när bilen är varm så är det precis den orkar hålla tomgång, jag återkommer med värdena på kammen som sitter i nu..
Her den "berömte" 929 "trim"kammen. Heftige 195 og 202 grader durasjon på 0,050" og 112 grader LCA. Ventillöftet er "friske" 0,39 og 0,41.
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... sid=1&sb=2Originale CSB ventilfjärer tåler ikke allverdens ventilllöft, så man må begrense seg på både innsug og på eksos.
Til ett slikt oppsett hadde jeg valgt max denne med "Direct lube" löftere for lang levetid:
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... cation=intog ikke mildere enn denne:
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /chevrolet