Köpa bredbandslambda, LM-2?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Köpa bredbandslambda, LM-2?

Inlägg av Falkenrejsing »

Tjena, sitter och spånar på att köpa en ny, handhållen, bredbandslambda typ LM-2.
Har tidigare haft mycket nöje med en mtx-version för inbyggnad, men den följde med bilen den satt i.

Min förra bb-lambda hade dock bara en sond, men nu när man köper nytt finns ju alternativet att köpa en som mäter bägge bankerna samtidigt. Så frågan jag egentligen vill ställa är hur kinkigt är det att man mäter båda cylinderbankerna samtidigt? Kan ju säga att priset är lite avskräckande, minst sagt (jag ä snål). Jag är helt enkelt lite kluven, frågan är vad en vanlig bonntrimmande raggare med förgasare under huven behöver för att komma någorlunda till rätta med bestyckningar mm. Är det värt de typ 2000 extra det kostar hos en återförsäljare?
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Köpa bredbandslambda, LM-2?

Inlägg av Performance_seeker »

Tror inte det är värt besväret/kostnaderna att ha dubbla lambda för raggarmotor.
Cylindrarna i de 2 bankarna på förgasarmotorn kommer att gå olika sinsemellan ändå, då det är olika längd/form på insugsrör etc etc
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Köpa bredbandslambda, LM-2?

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag håller med! inte värt att mäta /bank. ska man mäta noga så mät med 8st BB lamdor!

eller sätt en mutter iallafall på var cylinder så lär du dig nog ganska fort vilka som går snålare och de som går fetare sen kan du fila och bestycka för att jaga snyggare siffror.
Falkenrejsing
Forumsberoende
Inlägg: 524
Blev medlem: mån apr 30, 2007 2:13 pm

Re: Köpa bredbandslambda, LM-2?

Inlägg av Falkenrejsing »

Det låter som vi tänker rätt lika här då. Tänkte sätta en mutter i vardera kollektorn för skojs skull, men då håller jag vansinnet på den nivån.
Kör dodge super bee -70. Det ekonomiska svarta hålet.
Fick hjärnsläpp, sålde muskelbilen och blev raggare igen.
Skriv svar