Kompression vs centrifugalkompressor
Postat: mån aug 21, 2017 9:48 pm
Hej
Försöker ta reda på vilket komp som är lämpligt att sikta på vid överladdning med centrifugalkompressor. Paxton 1200 på en Ford 302 gatmotor med alutoppar? Tänkte ladda ca 0,6 bar och tanka 98. De flesta tabeller och diskussioner i amerikanska forum ger standardsvaret 8-8:5... men dom har väl sämre bränsle där. Kommer att ha möjlighet att styra tändning och bränsle med ett Fitech-sprut. Vad bör jag sikta på för att inte tappa för mycket i botten?
Försöker ta reda på vilket komp som är lämpligt att sikta på vid överladdning med centrifugalkompressor. Paxton 1200 på en Ford 302 gatmotor med alutoppar? Tänkte ladda ca 0,6 bar och tanka 98. De flesta tabeller och diskussioner i amerikanska forum ger standardsvaret 8-8:5... men dom har väl sämre bränsle där. Kommer att ha möjlighet att styra tändning och bränsle med ett Fitech-sprut. Vad bör jag sikta på för att inte tappa för mycket i botten?