ingen här som kör v8?

Allt inom Usa bilar samt hot rods
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

ingen här som kör v8?

Inlägg av Johan »

ingen här som kör v8?
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Kör en Camaro, det finns fler på forumet som har v8 så dom får väll göra sig hörda om dom vill
Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Camaro American Muscle
Inlägg: 127
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
Ort: Tavelsjö

350 cui

Inlägg av Fredrik Andersson »

Jag kör också V8.... har en Camaro.... Det är den som syns på den lilla bilden till vänster
Senast redigerad av Fredrik Andersson den ons okt 15, 2003 4:20 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947

Bild
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

jag ändrar frågan.någon som kör trimmad v8? :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Camaro American Muscle
Inlägg: 127
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:12 pm
Ort: Tavelsjö

Trimmad och trimmad.

Inlägg av Fredrik Andersson »

Nja snart.. för tillfället är det ju fasen vinter och camaron är ställd åt sidan.
Den är dock rätt så orginal än så länge.. kompressor ska monteras i vinter så då ska det väll bli lite fart på den.
Carmaro Z28 Iroc-z 1987 kompressor
Och en Volvo PV 1947

Bild
Användarvisningsbild
Kricka
Camaro American Muscle
Inlägg: 28
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:10 am
Ort: Skellefte

Inlägg av Kricka »

Johan skrev:jag ändrar frågan.någon som kör trimmad v8? :wink:
Jadå, så ofta det bara går. Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

vad ser man? en camaro?
finns en camaro här i stan, den är faktiskt rätt fet, det är tunnekrade fälgar.. väldigt speciella.. dom breddar rakt utåt kan man säga.. svårt att förklara.. fram är edt likadana fast mer raka... brukar cykla förbi den på väg till bussen, killen kör me den till jobbet kul :)
fin smiley förresten, den snor man om man får behöver en avatar..?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

asch den va för stor avataren.. får bara va 6kb, så ja tänkte göra om den laddade ner ett GIF program & satt & pilla sen visade sig att man skulle ha nån kod för att få spara bilderna.. fan oxå :evil:
haylakeracing
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
Ort: Umeå

Inlägg av haylakeracing »

brukar köra föräldrarnas Pontiac när tanken är full , bigblock och cabb är en bra kombo :mrgreen:
Adrian
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: tor jan 08, 2004 6:30 pm
Ort: Strömsund
Kontakt:

Inlägg av Adrian »

är ny här på forumet, jag har en 73:as mustang mach1 429... inte tråkigt med V8...
//adrian
Flinta
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: tor okt 30, 2003 6:46 pm
Ort: Finspång

Inlägg av Flinta »

jag har en mustang 64 1/2 med bur 4link trimmad 351cl mm mm,
men den får stå i ide, nu när 240turbon förhoppningsvis blir klar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?
Flinta
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: tor okt 30, 2003 6:46 pm
Ort: Finspång

Inlägg av Flinta »

jag har vart inne länge på att turbomata en 8 men då man inte haft så mycket kunskap om det så tänkte jag att jag skulle börja med en 4a och se vad resultatet vart och sedan när man lärt sig lite om grejerna börja med en v8, men det lär dröja då min mustang vart stulen för 14 dagar sen=(
Användarvisningsbild
Force
Super Charged
Inlägg: 98
Blev medlem: tis sep 23, 2003 8:29 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Force »

Jens Gustavsson skrev:Jag har ingen v8 ,men jag är intreserad och har läst mycket amrekanska v8böcker så det skulle va kul med lite V8 snack också. Varför kör så få V8 raggare med turbo?
Det är kanske för att det inte behövs, effekten vid normal trimning brukar räcka länge. :wink:
En NASCAR motor på max 358 kubiktum levererar ju sisådär en 700-750 häst med EN förgasare och bensin (108 oktan).
Nu är ju NASCAR motorerna begränsade en hel del i reglementet (förgasare, insug, kam mm) så det går nog att få ut mer effekt om man vill.
En Pro Stock motor i dragracing på max 500 kubiktum ligger nånstans runt 1200-1300 häst men då med två förgasare, fortfarande på bensin.
Reglementet i dragracing är betydligt mindre begränsande men elektroniskt eller mekanisk insprutning tillåts inte i Pro Stock och en del andra klasser.
Men det finns folk som provar att leka med turbo också och tar ut en hel del effekt, se bara på filmen med Buick Grand National dubbelturbon i filmavdelningen här på forumet, han burnar bort en del i slutet så effekten skulle nog vara högre än dom 1076,7 hästar dom fick fram på bakhjulen.
Annars verkar "raggarna" föredra mekanisk överladdning framför turbo, vet inte vad det beror på men det kanske ser fränare ut, för att inte tala om ljudet. :D

FORCE
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!
Peter B
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör okt 11, 2003 5:02 pm
Ort: Umeå

Två cylindrar för mycket!!!

Inlägg av Peter B »

Tänkte bara flika in att Buick Grand National har en 3,8L V6'a inte en V8'a...

Intressant kan vara att "högprestanda" motorn, när modellen introducerades 1978, klämde ur hela 165hk ur dom 3,8 litrarna med hjälp av turbon! Det blev iofs bättre och bättre med åren ända fram till modellens nedläggning. 1982 års modell ska vi nog helst glömma, men 1987 års GNX pumpade ut 276hk, inte heller den har en särskilt imponerande liter effekt men motorn är ju stor! :)

Att V8'a folket oftast väljer mekaninskt driven överladdning istället för turbo Tror jag beror mer på konservatism än något annat.

Mvh Peter
Jag har tuffare bil än du.
Skriv svar