ingen här som kör v8?
Två cylindrar för mycket!!! Nej inte den här gången :)
Jodå jag är medveten om att Buick Grand National orginal har V6:a, det är ju en sån som Mats German har.
Jag har hört tillräckligt med trimmade V8:or för att höra skillnaden mellan en sån och en V6:a
Just den på filmen jag nämnde har definitivt V8:a, kolla den översta filmen så får du se själv.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=408
Här är lite data på bilen i filmen:
87 WE-4, belonging to Chris Chow. The motor in the car belonged to Bob Rieger originally, who had the motor in a tube chassis car that made 1800 hp with the boost turned up. The motor, a 390ci SBC with twin T-76 q-trim turbos, is in a de-tuned state in order to avoid twisting the stock chassis of the buick. The car has went 8.50 @ 162, coming out soft since the only really suspension the car has is a wolf-bar, along with drag shocks and springs. Also it is a small tire car(28 inch) if I am not mistaken. Watch the car make over 1,000 rwhp while BOILING the tires on the dyno....
FORCE
Jag har hört tillräckligt med trimmade V8:or för att höra skillnaden mellan en sån och en V6:a
Just den på filmen jag nämnde har definitivt V8:a, kolla den översta filmen så får du se själv.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=408
Här är lite data på bilen i filmen:
87 WE-4, belonging to Chris Chow. The motor in the car belonged to Bob Rieger originally, who had the motor in a tube chassis car that made 1800 hp with the boost turned up. The motor, a 390ci SBC with twin T-76 q-trim turbos, is in a de-tuned state in order to avoid twisting the stock chassis of the buick. The car has went 8.50 @ 162, coming out soft since the only really suspension the car has is a wolf-bar, along with drag shocks and springs. Also it is a small tire car(28 inch) if I am not mistaken. Watch the car make over 1,000 rwhp while BOILING the tires on the dyno....
FORCE
GASOLINE is for washing parts - ALCOHOL is for drinking - NITRO is for racing!
visst har man en V8!
Jag har en 73 AMC hornet hatchback som skal turbomates.
360 block(tjocka cylinder foder)
401 vev/stakar(smidd)
=387cu.in
Turbon är en holset HX 55 67mm inn 80mm ut(vet at den är för liten, men det var den störste jag hittade för en vettig sum. Blir en större til nästa år)
Kolvar ¨måste jag custom beställa från Ross, men jag är osäker på hur hög komp jag skal ha.... max laddtryck blir ca 1bar.
Funderar på ett MegasquirtAVR v.3.0 sprut.
Tändingsystem: MSD ProBillet fördelare och en MSD digital 6+ box.
360 block(tjocka cylinder foder)
401 vev/stakar(smidd)
=387cu.in
Turbon är en holset HX 55 67mm inn 80mm ut(vet at den är för liten, men det var den störste jag hittade för en vettig sum. Blir en större til nästa år)
Kolvar ¨måste jag custom beställa från Ross, men jag är osäker på hur hög komp jag skal ha.... max laddtryck blir ca 1bar.
Funderar på ett MegasquirtAVR v.3.0 sprut.
Tändingsystem: MSD ProBillet fördelare och en MSD digital 6+ box.
Har lite nyare bilder på Novan men det är så trångt i garaget för att ta helbilder, sen är den under renoveringen så det är mest massa spackel mm på den . 66:an (Ulriks) var med i både bilsport och wheels tidigare ,har många priser på utställningar , bra tider också på 402m (9,96-216km/t ) . I dag sitter det en kompressor i bilen se mer av den på Ulriks hemsida http://www.chevyracing.se/larsat skrev:såg ju riktigt fräscht ut! ingen bild på bilen dock, fanns en 66a under reportage men finns finare karossmodell tror det är 70 som är snyggast, brukar vara med en gråvit på emmaboda som är riktigt rå
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 76
- Blev medlem: tor dec 04, 2003 1:50 am
- Ort: Umeå
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: ingen här som kör v8?
Jo det körs V8:a. Chevy BB 540, Botie gutet, 8,9liter.Johan skrev:ingen här som kör v8?
Gah, sitter dock i fel slags fordon känns det som ibland ( Båt motor ) skulle kanske fått leta sig ned i min 242:a *drömma vidare*
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad är det för båt? låter kul.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.