Föreningen för raka rör i vårbruket

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Föreningen för raka rör i vårbruket

Inlägg av Axel »

Volvo BM 2654 drar väderstadharv.

http://media.savarturbo.se/blandat/axel ... bm2654.avi
16 MB
Axel Wall
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

2654:an är den läckraste Volvotraktorn. :P
240GL -81, snart TIC
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

skoj med traktorer

Inlägg av readytorace »

hej kult med några gamla klenoder har själv kört mycke ih1455 och en magnum 285hk ih´n är vagntraktor.på jobbet har vi 3st 1455 3st valtra 8550 8750 8950 magnum 7250 max uppställd.en l50 en l120 3st grävare
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Helrätt :lol: Fast vårat missfoster (även kallad Case IH MX135) med sin fina lilla 6l Cumminssexa låter bra gött den också när det går lagom tungt efter plogen...Får se ifall jag drar upp något klipp på Knackapillarn sen, den låter också rätt fränt med sitt lagom trasiga avgassystem och hårdkörning/markförflyttning med däcken :wink: Framåt för lantbruket på Sävarturbo förresten! En egen avdelning enbart för att avhandla bonneri vore skoj 8)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Glufsen skrev:Framåt för lantbruket på Sävarturbo förresten! En egen avdelning enbart för att avhandla bonneri vore skoj 8)
Instämmer... :lol:
Geronimo
För mycket laddtryck
Inlägg: 381
Blev medlem: lör dec 23, 2006 4:41 am
Ort: Trollhättan

Inlägg av Geronimo »

haha, jag ska försöka hitta filmer/bilder på traktorer från mitt hemland serbien...hårda gamla kommunist-traktorer äger fett :twisted:
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

jag tycker vi borde göra en traktor/lantbruks avdelning på forumet.

//simon
Bild
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Simon Jonsson skrev:jag tycker vi borde göra en traktor/lantbruks avdelning på forumet.

//simon
Helt klart :D jag har ju startat 2 trådar i ämnet dom senaste veckorna.. och det tycks ju finnas ett intresse även för jordbruksmaskiner här.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Axel skrev:
Simon Jonsson skrev:jag tycker vi borde göra en traktor/lantbruks avdelning på forumet.

//simon
Helt klart :D jag har ju startat 2 trådar i ämnet dom senaste veckorna.. och det tycks ju finnas ett intresse även för jordbruksmaskiner här.
Man borde bara döpa den till "traktorer" och den får då innefata allt från jordbrukmaskiner och traktorer , entreprenad maskiner, mm

//simon
Bild
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Simon Jonsson skrev:
Man borde bara döpa den till "traktorer" och den får då innefata allt från jordbrukmaskiner och traktorer , entreprenad maskiner, mm

//simon

"Tunga fordon" kanske?
Axel Wall
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Axel skrev:
Simon Jonsson skrev:jag tycker vi borde göra en traktor/lantbruks avdelning på forumet.

//simon
Helt klart :D jag har ju startat 2 trådar i ämnet dom senaste veckorna.. och det tycks ju finnas ett intresse även för jordbruksmaskiner här.
Intresse finns det garanterat, verkar vara ett antal bondsöner/lantbruksfolk som hänger här och traktorer eller tunga dieselfordon är alltid kul att diskutera :) !
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Nämen titta så smög det sig upp en avdelning också, det tackar vi för!
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

fränt pojkar skall leta några bilder ifrån jobbet på sänkta maskiner. :oops:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Jonset
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 96
Blev medlem: ons okt 24, 2007 7:49 pm
Ort: Skellefteå

Mer 2654:a och ensileringsbiler

Inlägg av Jonset »

Såg att det skrevs om en riktig traktor så jag tänkte bidra med några kort på vår tyvärr sålda 2654:a. Kan bara säga att den traktorn krävde en viss teknik för att köras med den korkade nästan aldrig ....började bara ryka mer till dess att vartalet sönk mot 0 :twisted:
Då var den ju förståss uppskruvad endel :hihi:

Bild

Bild

Tänkte även bidra med några vackra ensileringsbiler. John Deere 6910 är ju inte lika ball som 2654:an men den är ju däremot mycket mer lättkörd!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Struve
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: fre jan 02, 2004 9:02 pm
Ort: Öckerö / Gbg
Kontakt:

Inlägg av Struve »

BM 2654 Is da shit, kul o se bilder/filmer på den skiten man kört för en massa år sedan när man jobbade med detta.

Sista traktorn Vi hade var just en JD 6910 :D bra skit det
Mvh Struve
Skriv svar