lite bilder från jobbet

Tunga dieselfordon går också att överladda!
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

lite bilder från jobbet

Inlägg av readytorace »

Bild
Bild
Bild
Bild


skall leta reda på fler kort på liken.komentera gärna lite. :roll:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

fint :)

2 st traktorer, och 2 st Case IH.
Axel Wall
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

magnumen gick klanderfritt hela sommarn i 7mån 24timmar i dygnet var ett klammer till turbon som lossnade men märktes på en gång och skruvades dit igen.valmet traktorerna hände det lite saker med hela tiden 4hjulsdriften pajjade fram på den blåa nått lager den röda rasade bakaxeln på den small av när den fick trippel montage i höstas.kanske inte så konstigt den har gått 19000timmar.sen jävlas kraftreserven på den slår aldrig till vi funderar på om det går att koppla på den konstant??skall ha en massa fastkörningsbilder me.vi bryter torv på ett område som är 600hektar en skaplig myr.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

glömde tillägga magnumen har 710 däck bak.480 fram :thumbright:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Axel skrev:fint :)

2 st traktorer, och 2 st Case IH.
Håller med...Keeeejs: :thumbdown: De håller ju fan inte.
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

den casen har gått 13000timmar utan nått haveri bara småsaker som gasvajjer jävlas klammer lossna bara skitsaker.och den går då inte i snäll körning går med en ryt bakom hela sommarn 24timmar i dygnet på en torvtäckt på full gas.för övtrigt en av 2st traktorer som orkar med det dom andra har hjälpmotorer.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
740r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 15, 2006 5:40 pm

Inlägg av 740r »

sexigt verre.
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

fastkörningar e alltid kul :P

största anledningen till att läsa traktor power..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

"kul"?
Mnja...

Hur många här har lyckats fastna med en traktor med TRE hjul i luften? Räck upp en hand... :lol:
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Sleeper_86 skrev:fastkörningar e alltid kul :P

största anledningen till att läsa traktor power..
Hehe precis! Man bläddrar ju alltid förbi allt annat trams och glor direkt på fastkörningarna, det är ju det som är skoj :wink:
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

vi satte fast en stackmaskin på jobbet en ombyggd grävare som väger 45ton tog 3dar att ta lös den från myren med en magnum en 8750 och en 8950 en l180 lastmaskin och en 30tons hitachigrävare.skoj att köra fast och bärga håller med. :hihi: :roll: :thumbright:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

morsans gubbe lyckades köra fast sin boxer 350 på lekstugan så han fick ta dit en grävmaskin och lyfta bort den. :hihi: nån fler som har nån rolig fastkörning att dela med sig???
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Peter Johansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: mån nov 12, 2007 4:45 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Peter Johansson »

http://www.youtube.com/watch?v=-uPkC7FATD0

Farsans fastkörning med traktorgrävarn, han hade kört samma väg dagen innan... :thumbdown: Stod hemma o tvättade skiten en hel vecka efteråt för att få den ren :thumbright:
www.nykopingmotorpark.se

Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin lillasyster, det smakar som vanligt men känns ändå jävligt fel...
Användarvisningsbild
S.Strömbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 116
Blev medlem: sön feb 08, 2004 11:26 am
Ort: Luleå/Kalix

Inlägg av S.Strömbäck »

hehe jag håller med om att att fastkörningar är det bästa som finns. Jag var med om att en av Kockums större skotare grävde ner sig i ett myrsveg en bra bit ut i skärgården såpass att du nästan hade hyttdörren jäms me backen. Det bästa av allt var att föraren försökte dra sig upp genom att ge full gas samtidigt som han tog tag i närmaste tallar...han tog sig ingenstans medan tallarna föll som furor.....en drake i sitt esse 8)

Ingen jordbrukare iof, men skitcoolt iallafall :hihi:
Johan Bredenberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: sön apr 22, 2007 10:09 pm
Ort: Nyhammar i Dalarna

Inlägg av Johan Bredenberg »

Cpt Tuttle skrev:"kul"?
Mnja...

Hur många här har lyckats fastna med en traktor med TRE hjul i luften? Räck upp en hand... :lol:

Jag hängde upp våran case på en sten i skogen så dom flesta hjulen stog i luften, haha. Fan va sur farsan va, men kul var det.
Och då tröck bukplåten sönder ett bränslerör som går mellan tankarna så det rann bränsle under traktorn, då fick man lite bråttom.
Corvette C5
Volvo 242 turbo
www.gatbilar.se/bredenberg
Skriv svar