Fliskrossning

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Användarvisningsbild
Camaro 70
Camaro American Muscle
Inlägg: 90
Blev medlem: tor apr 07, 2005 6:01 pm
Ort: Piteå

Fliskrossning

Inlägg av Camaro 70 »

Då måste man ju lägga in lite bilder på vad vi har sysslat med i vinter/vår.
sitter merca v8 dubbelturbo på 600hk i krossen vid EC200
och merca v8 enkelturbo på 600 hk i krossen vid separatlastaren.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

L11 som jag körde, bar på upplag och lastade filsbilar.
Bild
Volvo_242_tic
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: sön okt 22, 2006 1:30 pm
Ort: Älmhult

Inlägg av Volvo_242_tic »

jaså ni kör också doppstadt :)

vi hade den första 910:an i sverige ;)
pappa har ett företag vid namn elitmiljö som är stationerat i älmhult (södra småland)

fast vi har 2 maskiner till..
en büffel DW3060 (valskross) å ett sållverk SM620..

fast vi matar våra med hjullastare, volvo L60F, volvo L60E å en volvo L70D..
dock matar vi 910:an med grävmaskin...

vi har haft kontakt med några från norrland som funderade på att köpa en 910:a så de kanske var ert företag? :)


blev iaf väldigt förvånad när ja såg dessa maskinerna här :lol:


//Svensson
Volvo 242 -75
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

separatlastaren byggd på en merca? verkar vara lite liten grip på den jämfört med vad jag är van vid, men det kanske är till fördel i risplockandet...

143:an på bilden plågade jag runt i skogarna för ett par vintrar sen.

Bild
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

gammal scania ;)
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

iofs ot men, drygt 150 tusen mil då jag slutade jobba, motor växellåda orörd, ett par bakaxelras. fina maskiner 3:serien.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

årsmodell?

gjorde service på en igår som gått 15 000 mil på ett halvår igår.. uttagen i trafik i oktober o höstas..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

piraten skrev:ett par bakaxelras.
Nackdelen med Scania, utan navreduktion. Där ligger Volvo före. :D
240GL -81, snart TIC
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Inlägg: 864
Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

twofårty skrev:
piraten skrev:ett par bakaxelras.
Nackdelen med Scania, utan navreduktion. Där ligger Volvo före. :D
Möjligt, han som körde det andra skiftet på den där bilen var då orsaken till båda. hade nog inte hjälpt med volvo ;)
Användarvisningsbild
twofårty
För mycket laddtryck
Inlägg: 146
Blev medlem: mån dec 12, 2005 6:55 pm
Ort: Pite

Inlägg av twofårty »

piraten skrev:
twofårty skrev: Nackdelen med Scania, utan navreduktion. Där ligger Volvo före. :D
Möjligt, han som körde det andra skiftet på den där bilen var då orsaken till båda. hade nog inte hjälpt med volvo ;)
Kan nog säkert vara så. :) Men flisbilar däremot förbrukar ju en del bakaxlar(man kör fast när man tippat t.ex flis å försöker "rycka sig loss") och där verkar Volvo iallafall hålla bättre.
240GL -81, snart TIC
Jannen_
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tis okt 24, 2006 12:24 am
Ort: Åland

Inlägg av Jannen_ »

Nog finns det ju scania med navreduktion som funkar bra :)

har själv en gammal scania som tjänat många mil i skogen och original bakaxel sitter fortfarande på den.

Dock vet jag om ett lokalt företag som både krossar och kör ut grus som fick fel axel på en ny bil vilket inte alls ville fungera, vet inte utväxlingen men dom fick ju ivf en ny axel med rätt utväxling efter raset, vad jag förstod hade bilen inte rullat någonting alls i princip och en grusbil här på åland är hårt utsatta i drivlina då det sällan är sträckor längre än 2-3 mil och mycket bökande i lera :?

Dom fick ju somsagt en ny axel dock eftersom scania tog på sig misstaget :)
Mvh John
Skriv svar