Fliskrossning
Fliskrossning
Då måste man ju lägga in lite bilder på vad vi har sysslat med i vinter/vår.
sitter merca v8 dubbelturbo på 600hk i krossen vid EC200
och merca v8 enkelturbo på 600 hk i krossen vid separatlastaren.
L11 som jag körde, bar på upplag och lastade filsbilar.
sitter merca v8 dubbelturbo på 600hk i krossen vid EC200
och merca v8 enkelturbo på 600 hk i krossen vid separatlastaren.
L11 som jag körde, bar på upplag och lastade filsbilar.
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: sön okt 22, 2006 1:30 pm
- Ort: Älmhult
jaså ni kör också doppstadt
vi hade den första 910:an i sverige
pappa har ett företag vid namn elitmiljö som är stationerat i älmhult (södra småland)
fast vi har 2 maskiner till..
en büffel DW3060 (valskross) å ett sållverk SM620..
fast vi matar våra med hjullastare, volvo L60F, volvo L60E å en volvo L70D..
dock matar vi 910:an med grävmaskin...
vi har haft kontakt med några från norrland som funderade på att köpa en 910:a så de kanske var ert företag?
blev iaf väldigt förvånad när ja såg dessa maskinerna här
//Svensson
vi hade den första 910:an i sverige
pappa har ett företag vid namn elitmiljö som är stationerat i älmhult (södra småland)
fast vi har 2 maskiner till..
en büffel DW3060 (valskross) å ett sållverk SM620..
fast vi matar våra med hjullastare, volvo L60F, volvo L60E å en volvo L70D..
dock matar vi 910:an med grävmaskin...
vi har haft kontakt med några från norrland som funderade på att köpa en 910:a så de kanske var ert företag?
blev iaf väldigt förvånad när ja såg dessa maskinerna här
//Svensson
Volvo 242 -75
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 864
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Kan nog säkert vara så. Men flisbilar däremot förbrukar ju en del bakaxlar(man kör fast när man tippat t.ex flis å försöker "rycka sig loss") och där verkar Volvo iallafall hålla bättre.piraten skrev:Möjligt, han som körde det andra skiftet på den där bilen var då orsaken till båda. hade nog inte hjälpt med volvotwofårty skrev: Nackdelen med Scania, utan navreduktion. Där ligger Volvo före.
240GL -81, snart TIC
Nog finns det ju scania med navreduktion som funkar bra
har själv en gammal scania som tjänat många mil i skogen och original bakaxel sitter fortfarande på den.
Dock vet jag om ett lokalt företag som både krossar och kör ut grus som fick fel axel på en ny bil vilket inte alls ville fungera, vet inte utväxlingen men dom fick ju ivf en ny axel med rätt utväxling efter raset, vad jag förstod hade bilen inte rullat någonting alls i princip och en grusbil här på åland är hårt utsatta i drivlina då det sällan är sträckor längre än 2-3 mil och mycket bökande i lera
Dom fick ju somsagt en ny axel dock eftersom scania tog på sig misstaget
har själv en gammal scania som tjänat många mil i skogen och original bakaxel sitter fortfarande på den.
Dock vet jag om ett lokalt företag som både krossar och kör ut grus som fick fel axel på en ny bil vilket inte alls ville fungera, vet inte utväxlingen men dom fick ju ivf en ny axel med rätt utväxling efter raset, vad jag förstod hade bilen inte rullat någonting alls i princip och en grusbil här på åland är hårt utsatta i drivlina då det sällan är sträckor längre än 2-3 mil och mycket bökande i lera
Dom fick ju somsagt en ny axel dock eftersom scania tog på sig misstaget
Mvh John