Min traktor förbrukar matarpumpar

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Patrik Skellefteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön nov 09, 2008 11:26 am
Ort: Skellefteå

Min traktor förbrukar matarpumpar

Inlägg av Patrik Skellefteå »

Vad göra då traktorn förbrukar matarpumpar? har nu bytt två ggr och traktorn går som ett skott första gången, vid andra starten dagen efter pumpar matarpumpen ingenting, tar jag isär pumpen så visar det sig att en backventil har gett upp, har hänt två ggr på nya pumpar nu, köpta på el och diesel. Har flyttat tanken under hytten men det är det andra traktorer som klarar av. Fattar ingenting och börjar bli less att handskotta.
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

vad är det för traktor??har du ställt samma fråga på maskinisten??bra traktor forum mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Patrik Skellefteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön nov 09, 2008 11:26 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Patrik Skellefteå »

Har rengjort pumpen och det verkar vara mikroskopiskt smått skräp som fastnar i backventilerna, har satt in ett till filter före matarpumpen så nu har jag två, orginalet i tanken och ett extra på ledningen, få se hur det funkar, har fått igång den och skottat så nu får jag se om den håller trycket. annars funderar jag på el pump. Traktorn är en Ford 7710, nämd i fler trådar. Pumpjäveln funkar ena sekunden och inte i nästa så har det varit, den har pumpat när jag har suttit inne i köket och när jag har kommit ut har den lagt av.. men hoppas att det funkar nu, att det första filtret var för glest och släppte igenom för mycket skrot.
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

Du skull int ha sålt traktorgrävarn.

:dance2: pejon
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Patrik Skellefteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön nov 09, 2008 11:26 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Patrik Skellefteå »

Tror du inte att den tanken har slagit mig då snön har legat halvmeterdjup på gården, men handskotta är bra för hälsan sägs det.......... nä nu hoppas jag att pumpproblemet är löst. Var det du som köpte grävaren? Satan vad bra grävaren var i snösvängen, inte slirade det när det tog emot där inte..
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Inlägg av pejon »

Hejsan, jo nog är det jag som köpte den allti.
Och den är ju bra å ha nu när det tvärkomme en halvmeter snö.
Nog går det att fastna med den, ja va å körde upp den när dottern hade skottat, å hon inte riktigt kunde me grävaggregatet :)
Men i övrigt går den bara bra, lättstartad å tät från läckage.

:dance2: pejon
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Patrik Skellefteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön nov 09, 2008 11:26 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Patrik Skellefteå »

Traktor babe?
Skriv svar