erfarenhet mf 1135?. blev ingen mf köpte en tw30
erfarenhet mf 1135?. blev ingen mf köpte en tw30
någon som har erfarenhet av mf 1135 ska kolla på en sådan -76 a till veckan nått man bör kolla upp noga.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
blev ingen mf 1135, vxl lådan var lite tråkig på dom. köpte oss en ford tw 30 4wd istället.
någon som har erfarenhet av ford tw30 -83. något som man bör kolla upp innan man tar den i bruk på alvar.
traktorn kommer givetsvis att få få en grundlig service och en över syn men är det några vanliga fel på tw30 som man bör kolla upp?
någon som har erfarenhet av ford tw30 -83. något som man bör kolla upp innan man tar den i bruk på alvar.
traktorn kommer givetsvis att få få en grundlig service och en över syn men är det några vanliga fel på tw30 som man bör kolla upp?
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
KÖP den inte för helvete. du kommer ångra dig. Har själv haft en å den bara klabba! Nästan alla fordar från 70 - 90tal har en förmåga att få galvaniska strömmar, som är små starka virvelvinder som går i vattnet och skär upp foder med mera som resulterar att kompet gåt ut i vattnet och att man får olja i vattnet o vatten i oljan, på min så gick komp och olja ut i vattnet och det stod som en geisha från kylaren, trotts att jag byta topppackning... dom går kanske 3-5000 timmar å se måsteman byta foder, se på volvo bm 814 dom kan gå 10000 och ännu mer utan att klabba men de kan inte ford..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
- Ort: Uppsala
Konstigt att våran ford 6600 -77 gått över 15k timmar utan
foderbyte. inge större fel på fordar från den perioden,
bara dem sköts. Som med allt annat.
Och ditt dravel om galvaniska strömmar kan du ju kolla
upp, det är nämligen ett elektriskt fenomen som uppstår
tillex mellan stålplåt och aluminium, lr koppar och stål.
Tänk båt, offeranod i zink. och nibes gamla varmvattenberedare,
slinga i koppar och mantel i stål, offeranod i zink.
Använd bra glykol så är det lungt.
Kul med folk som vet vad dem surrar om.
foderbyte. inge större fel på fordar från den perioden,
bara dem sköts. Som med allt annat.
Och ditt dravel om galvaniska strömmar kan du ju kolla
upp, det är nämligen ett elektriskt fenomen som uppstår
tillex mellan stålplåt och aluminium, lr koppar och stål.
Tänk båt, offeranod i zink. och nibes gamla varmvattenberedare,
slinga i koppar och mantel i stål, offeranod i zink.
Använd bra glykol så är det lungt.
Kul med folk som vet vad dem surrar om.
kallas även galvaniska strömmar.. Där ja jobbar nu, där va bara ford innan alldedes nya. Och dom sköttes väl, nämligen av pedanthet och dom underhölls precis som dom skulle men dom gick max 5ooo h och sen var det dags för foderbyte.. byta sedan till bm som bara går o går.. Allt traktor erfaret folk vet att ford är kända för sina dåliga foder och..
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
- Ort: Uppsala
ursäkta, men vad jag vet så är galvaniska strömmarknwm skrev:och..
just vad det är . googla lite snabbt så ser ni/du.
kankse kan det vara att ford är "dåligt" men vi har
alldrig haft problem med grejjerna, inte heller med bm.
så dissa inte grejerna. vissa tycker saab är skit vissa
tycker volvo är skit. beror på vem du frågar.