Mycke jobb att sätta dieselmotor i en volvo t24?

Tunga dieselfordon går också att överladda!
jonch
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: ons apr 23, 2008 10:46 pm
Ort: piteå

Mycke jobb att sätta dieselmotor i en volvo t24?

Inlägg av jonch »

Undrar om det är mycke jobb att sätta en tex merca diesel i en t24? någon som har gjort de? kom med bilder och förslag och tips!
mercedes!
Misse
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: fre apr 25, 2008 10:32 pm
Ort: Skällinge, Wheremountain

Inlägg av Misse »

Har inte dieslat till nån T-24 men..... Satte i en hyfsat trimmad Saab V4 1700 cc i en T24 från -52 :D :hihi: :D


Var verkligen skitkul men var mer jobb än det var värt med att fixa ny mellanaxel mellan V4 och traktorns växellåda, flytta startmotor, ny extra vattenpump osv då det är tämligen trångt mellan rambalkarna på den... :roll:

Eftersom denna varvade en aning mer än originalet så gick den i drygt 90 km/h vid 7500 varv :thumbright: När jag körde med den till Varberg och raggade en lördagkväll så fick den helt otrolig uppmärksamhet vid ylande bakhjulsåkningar....Faan vad kul jag hade med den!!!
Änn fauur vau sömm änn äe näer änn eintte äe sömm änn skauu...
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

sök på t24-r under "vad händer i garaget" så får du se min t24 me diesel. inte färdig än, men de e en bit på vägen.
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Ottosson
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön nov 22, 2009 3:05 pm

Inlägg av Ottosson »

Jag har en Ford Custom diesel med turbo i en T24 samt ytterligare en T24 med Ford V6:a, diesel sitter med addapterplatta och den med v6:an är förlängd och har originalautomaten till fordmotorn kvar vilket gör traktorn helt suverän natt dra med..skulledock behöva mer effekt samt bättre däck då v6:an får spö av dieseln!

Använder båda mina inom Traktorpulling!
Skriv svar