Köra med trasigt kronhjul?

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Användarvisningsbild
NRoos
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: ons jan 07, 2009 4:53 pm
Ort: Rickleå/Robertsfors

Köra med trasigt kronhjul?

Inlägg av NRoos »

Hej! Har tagit tummen ur arslet och byt ut den avbrytna bakaxeln i grollen tror det är en -54 mer än så vet jag inte så jag är en riktig rookie. Men frågan lyder då: Kronhjulet saknar 2 st kuggar som har blivit avbrutna men det andra drevet som driver kronhjulet är inte skadat. Det är kanske 7-10 kuggar emellan de trasiga kuggarna. Går det att köra den då eller ska man byta utan att ens prova? Har ett reserv liggandes men det har legat ute så det är rostigt nå j**ulst så jag har ingen lusta att ta bort nitarna och flytta över å hålla på så där. Någon som vet om det kan funka ?
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

byta från ett som saknar två tänder till ett annat som är rostigt, låter inte som nått som är värt jobbet.

Om du är lite ful så rundar du av brottytorna och kör och hoppas på att det håller :)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
John
För mycket laddtryck
Inlägg: 235
Blev medlem: sön aug 12, 2007 4:10 pm
Ort: Sala

Inlägg av John »

Fixa en blästring åt det rostiga :thumbright:
Användarvisningsbild
NRoos
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: ons jan 07, 2009 4:53 pm
Ort: Rickleå/Robertsfors

Inlägg av NRoos »

Jo det var det jag tänkte att jag skulle göra. Alltså blästra och runda det trasiga kronhjulet men ja.. jag vet inte det får nog bli till våren. Men tror ni den tar mycket stryck om man kör det trasiga. Har redan sattihop allt för att kunna ställa undan den och det skulle åtminstonde va kul å se om den gick frammåt. Den har inte varit körd på kanske 10 år eller mer.
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

om du inte belastar traktorn kan det väl hålla,men försök inte med någon tractorpulling. 8)
wccc.fi är ett forum
Användarvisningsbild
NRoos
För mycket laddtryck
Inlägg: 110
Blev medlem: ons jan 07, 2009 4:53 pm
Ort: Rickleå/Robertsfors

Inlägg av NRoos »

HAHA Ja traktor pulling med den. Ja allt går ju :lol:
Skriv svar