Nuffield 460 motorproblem!

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Rolagus
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis dec 15, 2009 8:52 pm
Ort: Roslagen

Nuffield 460 motorproblem!

Inlägg av Rolagus »

Hej,har en Nuffield 460 som jag startade idag ,till min stora besvikelse gick den igång MEN den pyser ur luftburken konstat(som nån dragit en ventil ur ett cykeldäck) går bra på tomgång men när jag gasar så känns den orkeslös+att det ryker kraftigt ur avgasröret :( nån som har en enkel teori om vad som kan ha inträffat? :?
//Rolle
Rolagus
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis dec 15, 2009 8:52 pm
Ort: Roslagen

Inlägg av Rolagus »

Hej,felet ät nu åtgärdat :hihi: . Det var kondensvatten i luftburken som frusit till is som låg som ett lock i luftburken så motorn fick ej tillräckligt med luft därav det pysande ljudet jag hörde hela tiden om nu nån är intresserad,
//Rolle
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

skoj att den nu funkar igen kan ju vara behövligt i allt detta snöande.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Rolagus
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis dec 15, 2009 8:52 pm
Ort: Roslagen

Inlägg av Rolagus »

Ja det har du rätt i,plogade nog i ca. 4 tim.igår men nu är det bättre plogat än uppe på riksvägen(iofs inte svårt att göra det bättre) :hihi:
//Rolle
Skriv svar