Det är en ganska trött sak och vi har gott om uppförsbackar, hade vi haft en stor plan yta att köra på hade vi nog varit rätt så nöjda, men det har vi ju inte.
Jag kommer att se över den under sommaren och åtgärda allt som behövs för att den för det första ska gå som den är tänkt.
Turbokonvertering finns dock i tankarna.

Motorn heter D45B och fanns också i turboversion då den hette TD45B och satt i 4300B och sedermera L70 bland annat. 4200B döptes senare om till L50.
I verkstadshandboken för dessa motorer har jag läst mig till den enda egentliga skillnaden inv är kompressionsförhållandet:
D45B = 16,5:1 Kompressionstryck 27bar
TD45B = 15,6:1 Kompressionstryck 26bar
Cylindervolym 4,48L
Cyl diameter 105,57mm
Slaglängd 128mm
Effekt:
D45B = 84hk DIN @ 2200RPM
310Nm DIN @ 1400RPM
TD45B = 110hk DIN @ 2200RPM
425Nm DIN @ 1400RPM
Vad tror ni om att konvertera rakt av och hålla laddet på moderata nivåer?
Det är ju liksom tanken att den ska överleva med lite extra pulver bara.
Lastaren har ganska få motortimmar för sin ålder. Blott 5900h och det är en -87:a.
Jag har inte lyckats hitta åt vad det för turbo eller dimensionerna på denna då det bara står att det är en Garrett i verkstadshandboken för motorerna.
Har dock skrivit ett inlägg på http://maskinisten.net om just det.
// Benjamin