bm 1113

Tunga dieselfordon går också att överladda!
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

bm 1113

Inlägg av alfi »

Har en baklastare som tror det eller ej, men vevaxlen har gått rakt av i. letar begagnad motor till den men verkar vara svårt att få tag i. någon som vet vart jag kan hitta en ?
Farmer_power
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 27, 2009 7:20 pm
Ort: Umeå

Re: bm 1113

Inlägg av Farmer_power »

Kolla runt med lite olika traktorskrotar. 1113 motorn sitter ju i boxer 350 med flera och har genom åren suttit i en hel massa olika maskiner. Försvaret hade en hel massa som blev skrotade runt om i landet för bara några år sen så någonstans borde det finnas en beg motor i skapligt skick att få tag på.

Är det en H10, 218 eller 620 du har?
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: bm 1113

Inlägg av alfi »

Jag har en 620. Viss finns det skrotar som har men priserna börjar på 15plus moms och min gammla i inbyte vilket inte känns intresant
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Re: bm 1113

Inlägg av readytorace »

gott råd är kolla efter en tröska som har samma motor.och köp en tröskmotor för dom har aldrig gått många timmar.har för mig volvo bm sidan har tabellerna man ser vad varje motor sitter i
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: bm 1113

Inlägg av redheat »

alfi skrev:Jag har en 620. Viss finns det skrotar som har men priserna börjar på 15plus moms och min gammla i inbyte vilket inte känns intresant

sitter samma motor i 620 som boxern??

för 621 har motorn samma som BM650

har du kollat detta forum

http://baklastaren.forum24.se/baklastaren.html
Skriv svar