Angry Deere

Tunga dieselfordon går också att överladda!
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Ja, men den knacka ganska mycket när jag hade igång den sista gången. Tyckte även att det tog lång tid för oljan att bli varm, så det har varit begränsat flöde så att säga. Ska ringa Axelsson engeneering i helgen och höra om han kan borra foderena, så kan det snart vara på g igen.
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Re: Angry Deere

Inlägg av johan johansson »

Borde väll gå att svarva dom till ett mått och sedan hona dom.
Så brukar vi göra på deutz cyllarna till vw. men man fick inte svarva för mkt han ville ha lite att hona i kommer inte i håg hur mkt
volvo pv 53 16v
Nicklas
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
Ort: stöcksjö
Kontakt:

Re: Angry Deere

Inlägg av Nicklas »

Hur går det här då?? Hoppas du får liv i den snart!

/Nicklas
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Ja, det hoppas jag med. Men varje gång jag ska till och riva i motorn kommer någon och stör :evil: så det går inte med någon större hastighet :thumbdown: Till det positiva hör att jag kan använda kolvar och foder ur reservmotorn, ska ta ur den veven oxå och se hur den klarat sig, det var ramlagerras på den motorn, men veven kan ju ha klarat sig :whistle: dock inte så troligt om man såg hur länge han slitit på kopplingen........ Toppen på reservmotorn var oxå i hyggligt skick, ska riva den och ev lämna den på portning och sätesjobb för lite bättre flöde. Ev oxå fräsa av det gjutna insuget med bara 2 insug i för att komma åt bättre vid portning samt flödesökning..... MVH Basse
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Har nu fått hem delar till jonnen. Beg vev samt nya lager och packningar mm :thumbright: Tokmeck väntar i veckan... :hihi:
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av David Herbertsson »

Är du klar till på lördag? :hey:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Vi får se..... Har rivit hela motorn nu, ska tvätta och göra rent blocket + alla oljekanaler, påbörjar förhoppningsvis monteringen ikväll. MVH Basse
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Blev inte färdig med jonnen. blev mer och fixa än tänkt, och mindre tid, som vanligt. Då motorn hade stått i några år hade det gått in en del fukt i den, så det hade blivit rost på kammen, + ett par lyftare, blocket hade oljekylning på kolvarna som får sin olja genom ramlagerbockarna, men lagrena hade inte hål för detta, det kom loss ett par foder vid demonteringen, och då visade sig fodertätningarna dåliga. Ska nu lämna iväg kammen på omslipning för mera lyft, skaffa nya lyftare + fodertätningar, samt modifiera lagrena för kolvkylning mm. Nu är det en månad till nästa tävlingstillfälle, så kanske jag hinner klart tills dess. MVH Basse
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Fick iallafall kört med min standard Deutz 10006, sugsexa med fullt påställd rotorpump och ca 2700 rpm.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=inhqnGWbR-c" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Basse
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Re: Angry Deere

Inlägg av johan johansson »

Ska bli kul och se hur den kommer att bli med ny kam
volvo pv 53 16v
pillee
Lite mer laddtryck
Inlägg: 43
Blev medlem: fre mar 30, 2007 7:55 pm

Re: Angry Deere

Inlägg av pillee »

Bassek skrev:Fick iallafall kört med min standard Deutz 10006, sugsexa med fullt påställd rotorpump och ca 2700 rpm.
Film: http://www.youtube.com/watch?v=inhqnGWbR-c" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Basse
Hej,ingen film från finalen?

mvh pillee
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Nej tyvärr, det var paus mellan grunddrag och pull-off. Fick tyvärr se mig slagen av en skruvad 700 med ett 200l betongfat bak med draget i :whistle: samt att draget på deutzen nästan sitter under bakaxeln :thumbdown: så jag är nöjd ändå. MVH Basse
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Har fått hem min nyslipade kam. 0,3mm mer i lyft men med helt andra tider än standard. :thumbright: Bilder finns på sidan i min signatur. MVH Basse
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Re: Angry Deere

Inlägg av johan johansson »

Ser bra ut. Ska bli intressant och se om det blir lite hårdare gång på den sen. har du någon form av justerbart kamdrev så du kan labba lite med hur kammen ska stå?

Johan.
volvo pv 53 16v
Bassek
För mycket laddtryck
Inlägg: 361
Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Ort: KarlGustav/Varberg

Re: Angry Deere

Inlägg av Bassek »

Nä, blir inget justerbart på denna motorn. Har dock börjat kolla på hur det ska lösas till nästa version, blir lite meck då drevet är pressat på kammen, samt att jag får göra en lucka i bröstkåpan för justering av kammen. Ska fö. börja ihopmonteringen av motorn i veckan, det blir pulling i laholm i slutet på oktober som vore kul att köra...
MVH Basse
Skriv svar