Har sen 3 år tillbaka skaffat hus utanför sävar och har klurat sen länge på en bra gårds traktor som inte får kosta så mycket (kan va ett mindre rep objekt) men som man kan lyfta en pall med ved, en B20, eller skotta lite med och köra lite skrot med.
jag har åkt baklastare med pappa sen man va under 1 år på Prefab och under hela bardommen så det ligger lite i ben märgen haha men tror inte jag behöver nån nyare modell typ 641-642 mm de är lite för komplexa, stora och tar ganska mycket soppa och är för dyra i inköp så jag kollar mer på de äldre modellerna med manuell låda som H10, 218, 422, SL 35 mm som också ligger mer i den budjet klass som jag har. bm:s 3 cyl 1053 och 1113 motorer på dem.
jag klurar också ibland på en mindre jordbrukare typ en BM 400 eller 430. men lastarna på den är oftast väldigt klena men går ju att förstärka på sen är väl fördelen att man får kraftutag om man vill driva en ved kap eller snö slunga mm. billiga motordelar till dem också då de nyproduseras fortfarande
skulle tro det är fler än jag som mekar bilar och motorer som har gamla traktorer som sido intresse? vad kör ni och släng upp lite bilder och vad ni använder de till? vet att några här på forumet är traktor nördar som simon marmander, fredde holmgren, robin holmberg, esviken mm men fins säker ånga fler?
mvh jens
en mycket fin 218

en fin H10 35