Street & strip no:3 -2008

Vår favorit-tidning !
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

LarC skrev:Det där med att motorsport skulle vara mer skadligt för miljön är ju bara skitsnack tycker jag! Det borde ju ändå vara åskådarna som förbrukar mest fosilabränslen påväg till eventet.
Värst av alla sporter är längdskidåkning...
Vi har ju Vasaloppet här i Mora, och hela den veckan står det tusentals bilar och bussar på tomgång och puttrar i timmar i sträck. Det görs flera tusentals kallstarter för att få har tillgång till motorvärmare. Varenda elitåkare/team har minst en följebil från start till mål.
Sen har jag aldrig hört vad alla dessa superhemliga vallor innehåller, det lär ju inte vara några miljövänliga grejer direkt.
Sen att vårt avloppssystem blir överbelastat så att orenat vatten släpps ut i Siljan kanske är en annan sak, men det visar ju klart på att man måste räkna på helheten vad det gäller miljöbelastning, och då tror jag att ett dragracingevenemang inte släpper ut så speciellt mycket. Självklart blir det en massa utsläpp på grund av alla långa resor och tunga ekipagen, men när dom väl är framme står dom bara där i några dagar.
Sen körs ju publikens bilar bara på sommaren så några kallstarter blir det ju inte och så står dom inte på tomgång för att hålla värmen.
stefan j fd cab
Forumsberoende
Inlägg: 916
Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
Ort: surahammar

Inlägg av stefan j fd cab »

konståkning, tennis, golf, längdskidor, slalom, är det ofantliga reklampengar i både på arenor/längs spår/på kläder etc sen sponsras ju alla svt:s sändningar av diverse företag
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Jag gillade inlägget om Motorsport.

Segling varför visas detta på TV(med landets största biltillverkare som sponsor, eller har de gått illbaka till golf?)? Det är ju en lika värdelös TV-sport som orientering.

Men när det gäller mycket motorsport så får arrangörer, förbund mm, ta på sig en del av skulden. Det är sport, så sluta marknadsföra det som freakshow, gyckel, mm.
Skriv svar