SSPatrik skrev:
Tack Glufsen för dom värmande orden!
Ge gärna något eller några exempel på bilar vi haft med den senaste tiden som du tycker var speciellt bra, så att jag lite bättre förstår vad du (och ni andra) menar.
Hmm nu när jag kikade lite i de senaste numren så hade jag faktiskt svårt att hitta några regelrätta "råttbyggen", eller ja sleepers eller vad man kallart'

.. Men alltså ta det inte som negativ kritik, jag (och många med mig) tycker nog att tidningen är väldigt bra ändå! Men ibland är det bara så kul att läsa om exempelvis den där 580hk 245:an från '77 som var med i Nr1/2008, eller den Fård-V6 försedda 142:an i Nr5/2007.
Eller bilar från äldre nummer såsom: Turbomatad vit VW Fastback, röd BMW 2002 med våldtagen M10, den där 380hk 740in som var byggd på någon vecka mm mm.
Ja, visst är det kul att läsa om avancerad teknik, dragracebyggen och blänkande gatbilar, men ibland är det också väldigt underhållande att läsa om lite enklare hemmabyggen där kanske inte varenda skruv är guldeloxerad direkt, men bilen i sig och hur den brukas är så obeskrivligt fränt. Samt att bygget inte kostat mer än kaffepengar, men ändå bjuder på en avsevärd mängd däckrök och underhållning.
Personligen så tycker jag helt enkelt att det är extremt inspirerande att läsa om någon som utan större mängd kunskap, tid, pengar, verktyg eller t.om utan garage knäcker ihop en väldigt frän och snabb bil med många kreativa lösningar.
Som sagt, just my 2 cents...
//Glufsen