Street & strip no:6

Vår favorit-tidning !
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Street & strip no:6

Inlägg av Mats A »

Som många märkt så dök det upp en ny tidning i dag , kul med lite läsning nu när vintern kommit . Liten förhandsvisning för dom som inte prenumenerar på den

Bild
Charlies nova är läcker !
Bild
Arg Audi från norrland
Bild
fräään pv:n är med också
Bild
Nya S&S kläder har det kommit också ..ballt
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Dags att uppdatera den moderiktiga garderoben mao :hihi:
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

Riktigt bra som vanligt!
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Henka_ »

Riktigt trevlig läsning var detta. precis suttit och läst om PV:n :thumbright:
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: tis dec 04, 2007 6:04 pm
Ort: Sollentuna (sthlm)

Inlägg av Lantzen »

Ååååååhhhh grymt har beställt prenumation nu men misstänker att den där tidningen inte hänger med så ja MÅSTE köpa den imorgon :)
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Fick den i lådan i går, men sparade den för att få lite fin fredagsläsning i lugn o ro i kväll :wink:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Puchis
För mycket laddtryck
Inlägg: 177
Blev medlem: lör apr 14, 2007 8:31 am
Ort: Stockholm

Inlägg av Puchis »

när jag kom hem i söndags. (var borta sen i torsdags) så låg tidningen i facket brevid dörren där morgonen tidningen ska ligga. vilket är konstigt efter som alla i har postbox på 1a våningen. bor på 3e. så någon har inte kunnat hålla fingarna borta :P
Filthy Hands CC / Filthy Hands Tattoo

Volvo V70 2,4T - 02
Ford Country Sedan - 64

Tidigare
Pontiac Lemans 4dr HT - 66
Chevrolet Nova SS - 65
http://www.garaget.org/Puchis" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

införskaffade det nya numret idag på middan, trevliga reportage, fick även min kvinnliga kollega att läsa ett lite äldre nummer som låg i bilen :)
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Senaste numret kom hem problemfritt i brevlådan och förgyllde den dagen :thumbright: Grym läsning som vanligt, men jag saknade det där obligatoriska "råttbygget" som det brukar finnas 1-2 av i varje nummer.
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

Glufsen skrev:Senaste numret kom hem problemfritt i brevlådan och förgyllde den dagen :thumbright: Grym läsning som vanligt, men jag saknade det där obligatoriska "råttbygget" som det brukar finnas 1-2 av i varje nummer.
håller faktiskt med
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Ja har varit lite dåligt med svettiga byggen på sista tiden. annars klockers nummer som vanligt :thumbright:
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Glufsen skrev:Senaste numret kom hem problemfritt i brevlådan och förgyllde den dagen :thumbright: Grym läsning som vanligt, men jag saknade det där obligatoriska "råttbygget" som det brukar finnas 1-2 av i varje nummer.
Tack Glufsen för dom värmande orden!
Ge gärna något eller några exempel på bilar vi haft med den senaste tiden som du tycker var speciellt bra, så att jag lite bättre förstår vad du (och ni andra) menar.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

SSPatrik skrev:Tack Glufsen för dom värmande orden!
Ge gärna något eller några exempel på bilar vi haft med den senaste tiden som du tycker var speciellt bra, så att jag lite bättre förstår vad du (och ni andra) menar.
Hmm nu när jag kikade lite i de senaste numren så hade jag faktiskt svårt att hitta några regelrätta "råttbyggen", eller ja sleepers eller vad man kallart' :wink: .. Men alltså ta det inte som negativ kritik, jag (och många med mig) tycker nog att tidningen är väldigt bra ändå! Men ibland är det bara så kul att läsa om exempelvis den där 580hk 245:an från '77 som var med i Nr1/2008, eller den Fård-V6 försedda 142:an i Nr5/2007.
Eller bilar från äldre nummer såsom: Turbomatad vit VW Fastback, röd BMW 2002 med våldtagen M10, den där 380hk 740in som var byggd på någon vecka mm mm.

Ja, visst är det kul att läsa om avancerad teknik, dragracebyggen och blänkande gatbilar, men ibland är det också väldigt underhållande att läsa om lite enklare hemmabyggen där kanske inte varenda skruv är guldeloxerad direkt, men bilen i sig och hur den brukas är så obeskrivligt fränt. Samt att bygget inte kostat mer än kaffepengar, men ändå bjuder på en avsevärd mängd däckrök och underhållning.

Personligen så tycker jag helt enkelt att det är extremt inspirerande att läsa om någon som utan större mängd kunskap, tid, pengar, verktyg eller t.om utan garage knäcker ihop en väldigt frän och snabb bil med många kreativa lösningar.
Som sagt, just my 2 cents...
//Glufsen
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

jag håller med till fullo både jag å min farsa saknar med dem där redigt fräna budget byggena som en vanlig peson har råd me visst både novan å turbo pvn e ju redigt as grymma bilar men dem har inte en vanlig person råd att bygga


vi började ju prenumerera på den pga av dem grymma råttbyggena till skillnad från bilsport som endast kör bilar typ i miljon klassen

mvh
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

Var lugna. Jag tar inte detta som någon som helst negativ kritik. Jag vill bara förstå exakt vad ni menar. Det är ju liksom det enda sättet att fortsätta göra en bra tidning. Man vill ju liksom tillfredsställa alla... men jag vet att det så klart är omöjligt.

De bilar som pekas ut som extra intressanta av er ser ut att vara dom som vår härlige Göteborgare Rickar Waltgård skrivit om... Har du något liknande på gång Rickard?

wyzer skrev:me visst både novan å turbo pvn e ju redigt as grymma bilar men dem har inte en vanlig person råd att bygga
Charlie med Novan är anställd nätverkstekniker och Johan med PVn är anställd timmerbilsförare.
Då jag har träffat och snackat med dom har dom då inte framstått som något annat än helt vanliga personer. Dom jobbar och sliter, kan otroligt mycket och får hjälp av vänner och bekanta.
Jag tror båda två skulle fnissa lite om dom visste att det var någon som ansåg dom vara något annat än "vanliga personer". :)
Skriv svar