Metanolröken låg tung över banan

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Metanolröken låg tung över banan

Inlägg av Evert »

Ja,lite bilder från förra helgens aktiviteter. jag o en polare var ute på turnè med våra metanol monster på hemlig ort... :roll:



Bild
Här har vi just plockat ut kärrorna,Kristoffer med sin snabba 3D funfly och jag med min "Bananfluga"...

Bild
Här håller Krille på med att hitta den perfekta luft/bränsleblandningen för maximal effekt :wink:


Bild
Uppenbarligen hittade han en blandning värd att prova.


Bild
Dom e snabba dom här små jävlarna :twisted: han just få me den på bild innan kristoffer drar in den i en kubansk-åtta :lol:

Bild
Ja här är min "Bananfluga" som är en potent pjäs som har ca 20år på nacken men med 60%Metanol 20%Nitrometan o 20%olja så får man rätt bra snurr på motorn :lol:

Bild

Jag hade stora problem med landningsställen den kvällen...ville inte riktigt vad jag ville...svåra startproblem då ett av lagringarna till hjulen kärvade och man fick lyfta på sladd...bara man kommer upp i luften blir den lugn o fin som villket jaktplan som helst... och ner kommer man ju
alltid :?

Bild
Efter mycket flygande och reparerande av landningsställ så var det en lyckad kväll trotts allt,här en trött Bananfluga som stuntat på bra för att försöka hålla samma tempo som Krilles super snabba 3D maskin.

Men nästa helg ska Krilles maskin få smaka på en vassare maskin från mina gömmor :twisted:

Bild
nya bygget 8) bara motor och tank som fattas nu :wink:

Bild
+ en elak jävel bakom spakarna :twisted:

Bild
:twisted:

Får bara hoppas på bra väder till helgen 8)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Diggar din pilot ;)
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

pilot

Inlägg av Evert »

ja,han e inte o leka med :lol:
Skriv svar