köpa en sändare!

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

köpa en sändare!

Inlägg av volvo745tic »

nu när ja sett alla filmer och bilder här på era rc bilar så har intresset vaknat igen..

fick en bil av farsan för några år sedan som nu bara ligger på hyllan..

men till saken: vart köper jag en bra och hyffsat billig sändare(dosa) med ratt :)
nitraM
För mycket laddtryck
Inlägg: 378
Blev medlem: ons maj 16, 2007 10:28 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av nitraM »

volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

tackar.. nått speciellt man ska tänka på när ja köper?

bilen är en kyosho inferno metanol bil !
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

köp gärna en lite mer avancerad sak som hitec crx på umeå rc en bra dosa som är skön att köra med och man får med bra servon därifrån.den har dessutom modellminne om du vill köra med flera fordon och samma dosa och nån slags abs broms man kan ställa in
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

har hittat en ja funderar på nu och det står :levereras på 27mhz bandet???

va menar dem me det?

är det nått speciellt mhz det ska vara?
och mottagare och sändare behöver väl inte vara samma märke osv för att det ska funka?
bara kristallerna är lika?


kan dessa vara nånting kanske?
http://www.blocket.se/vi/16612524.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/16366238.htm?ca=11_s
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

det är frekvensen den går på finns lite olika problemet med annonsen är att det ej står vad det är för dosa.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Skriv svar