radio styrt segel-flyg lite fjantigt eller?

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

radio styrt segel-flyg lite fjantigt eller?

Inlägg av Jens Gustavsson »

Användarvisningsbild
Patrik E
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 270
Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av Patrik E »

Det är överdjävulskt drag i en modern elseglare med riktiga grejor, ger folk som tycker el är fjantigt nåt att fundera på.
Bild
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Min gamla Q1400 eller vad den hette kunde flyga fort utan motor den med, men inte riktigt i närheten av det där:)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur hinner han svänga överhuvudtaget i 570km/t?

planet är ganska stort också nära 4m i ving brädd om jag fatta rätt, inte kul att köra in i sej själv :)

nån hadde räknat att planet hadde ett medel G kraft på 20G runt i den banan inget man skulle vilja åka :hihi:
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

kompisen har ett jetplan radiostyrt ca 1,8m långt dubbla vingar som på draken planet.motorn kostar 44tusen på det rc planet hjulstället går att fälla in och luftbromsar som klaffar på vingarna går att reglera med dosan det planet gör 480km i timmen landar i 240km vore nått för dig jens.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Jens Gustavsson skrev:hur hinner han svänga överhuvudtaget i 570km/t?

planet är ganska stort också nära 4m i ving brädd om jag fatta rätt, inte kul att köra in i sej själv :)

nån hadde räknat att planet hadde ett medel G kraft på 20G runt i den banan inget man skulle vilja åka :hihi:
Säkhetsaspekten när det gäller radiostyrda saker struntar många i, det är konstigt att det inte är fler olyckor faktiskt.
Skriv svar