samlingen är hemma

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

samlingen är hemma

Inlägg av volvo745tic »

idag hämtade jag hem min samling som består av en kyosho inferno metanol bil, en inomhus touring elbil, och en kyosho buggy elbil..

men nu är det att jag behöver en radio/sändare? och har kollat runt lite men hittar bara dyra , vill ha en hyffsat billig nu i början 1000-1500 ..och gärna en 2,4ghz.

eller är det nån här som kanske har en ligger o vill sälja
:)
gärna då både radio och mottagare

eller tips på rc affärer
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

hej om du kan tänka dig köpa en utomlands så vet jag en som köpte en sån här billigt och är svinnöjd med dosan.http://www.modelsport.co.uk/?CallFuncti ... emID=28015

funderar själv på en sån och är ju från eu land blir ingen moms bara frakt.är en seriös firma tror kompisen hadde sin hemma på 830kr för nån månad sen mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
nitraM
För mycket laddtryck
Inlägg: 378
Blev medlem: ons maj 16, 2007 10:28 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av nitraM »

volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

Observera att 2PL-2.4GHz inte använder sig av FASST system?

vad är de?
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

fast är ett antennlöst system som spektrum dosor kan ha allså mottagaren är utan antenn på bilen har en sån dosa en spektrum 3pks fasst.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

ehum..
FASST har inget egentligen att göra med antennen, utan är att sändare och mottagare delar upp sändningen på olika frekvenser (spread spectrum) vilket gör att man inte behöver hålla på att byta frekvenskristaller när man är flera som kör utan sändaren/mottagaren fixar det själv.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

okej okej.. blev rekomenderad att köpa futaba 3pk men den kostar ju ..

men har hittat en futaba megatech..
http://www.everodrc.se/framsida/visa_produkt.php?id=94

nu vill ja bara ha nått som funkar så ja kan köra o lattja i början .. o sen byta upp mig!

funkar denna till min metanol buggy?
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

allt funkar till en metanol buggy konstigt nog bara bensinbilar som kan vara lite mer känsliga fg storskaliga bilar med tändstift kan leva ett eget liv ibland med störningar.men den dosan är nog en bra ingångsmodell.själv var min första lite bättre dosa en hitec crx funkade kanon också
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Rovers
För mycket laddtryck
Inlägg: 308
Blev medlem: sön jul 16, 2006 7:41 pm
Ort: Boden/Unbyn

Inlägg av Rovers »

Finns billiga 2,4 Ghz i utlandet som funkar kalasbra.
Bl.a finns Acoms ca:1000:-
Sen har towerhobbies en egen för typ samma pengar.
Jag kan verkligen rekomendera 2,4:an mkt bättre och väl värt pengarna.
Eller varför inte beggad? kolla tradera samt rsb.se
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

radion är beställd.. så snart ska ja köra sönder hela gården :D

blir en ny radio till vintern då inomhus racingen börjar
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

hämtade dosan idag .. o tänkte köra men bilen startar o bara varvar.. bromsar ja så ändras det lite..

nån som bor i stockholms trakten och är duktig på finjustering :D
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

finns en knapp som heter 70/30 och 50/50 kolla att den står på 50/50 sen finns en ratt som heter th där kan du ställa ner tomgången st ratten kan du ställa på om bilen drar snett mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

finns ingen sån knapp som heter så..

men har hållt på o pillat nu.. varje gång ja gasar så åker flottören ut o armen till den vrider sig så den inte går tillbaks in..

har suttit o kollat efter bilder för att se hur det ska sitta men hittar inget..
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

hmm kan kanske vara fel arm mellan servot och armen med gummipluppen på som är trottelarmen typ.för den skall ju bara löpa ut in ej vridas.när man skaffar servon brukar det vara flera armar med.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
volvo745tic
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: ons aug 29, 2007 8:14 pm

Inlägg av volvo745tic »

fick kontakt med en kille i byns rc klubb idag som ska kolla på bilen nästa vecka :)
Skriv svar