Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 17, 2017 6:30 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 22, 2009 9:11 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Inlägg: 919
Ort: Hoting
kan kanske förklara mig bättre vikten i en fg är ej att leka med när man hoppar ca 9kg det gör en fellandning på ett framhjul eller på ett bakhjul så får man nästan räkna med att länkarmen smäller av vid gängstången.sen vet jag att det finns en hel del att köpa till dom.men man kan vända på steken om man köper en ny en som jag gjorde en pro modell för 12500kr utan radio köpte sen till en hitec crx dosa 3kanalig.men tillbaka till ämnet om du köper en sån pass dyr bil borde inte frambromsar finnas då?sitter på varenda buggy ifrån 2000kr och uppåt?sen en sak till sätt ett nät inne där vi motorfläkten för framhjulen har en tendens att sprätta in stenar in i fläkten och man rensar fläkten sen när du ändå är i farten så sätt en skumgummi bit under motorn så det blir tilltäppt mellan motor och chassi så du slipper få skit in i bakdiffen.inställningar tror jag att jag kan med har ju trots allt tävlat med 1:8buggy i 4år.

_________________
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön nov 22, 2009 5:51 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön okt 04, 2009 10:17 am
Inlägg: 56
Ort: Föllinge
Kan hända, men 1:8 och 1:5 är ju väldigt olika, mycket just på grund av drivningen och vikten. Men visst, det är mycket vikt som smäller i backen. Min upplevelse är dock att min FG klarade bra mycket mer stryk än vad någon av mina :10 eller 1:8 någonsin klarat. Nuff said, jag är bara barnsligt förtjust i större bilar och älskar att slippa behöva pilla med inställningar på förgasare osv som ofelbart följer med nitromotorer. Och el låter inget, luktar inget och då tappar det charmen lite för mig.
Peace!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 02, 2009 6:55 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Inlägg: 301
Ort: en bit från trollhättan
Haloj, en bekant har en sk monster truck,ek4 thundertiger med s2.70 motor i med några år på nacken,tänkta kolla om det fortfarande finns delar till dom,samt finns det sådana motorer längre?sökte på nätet och just den modellen finns ju inte,dock finns ju en motor serie som heter pro från Thundertiger.Mer info om någon har.
mvh


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 05, 2009 2:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Inlägg: 301
Ort: en bit från trollhättan
Det blev en EK-4,lite småfix med den,men everöds rc har ju allt! :D .Bränslet ska ju var en del olja i tack vare att det sitter kolvring på denna motorn,11,49cc .Jag har en några liter metanol med några procent nitro och recin olja i,men den är ca 5-6år gammal,skulle det gå att använda den,eller blir den gammal som bensin blir?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: El eller metanol bil
InläggPostat: tis dec 13, 2011 11:03 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 28, 2006 9:10 am
Inlägg: 208
Ort: Örebro
Jillo- Jag har en riktig värsting truggy,Med Novsrossis värsta 4,6cc i som endast är inkörd ( i inkörningsbänk) till salu för vrakpris!

Bilen med tillbehör har jag lagt nästan 15k på, men pga hälsoproblem så används den inte :-/

Sitter en Novarossi 2052 pipa på den också som höjjer toppvarvet mellan 10-15000 rpm
Maxvarv orginal 55000 rpm ,

Bilen är en Hobao hyper 9 PRO truggy! som gått 5-6 varv på örebrobanan , då endast för innålning av motorn!
Du får med allt jag äger inom rc vid köp! Och det är ALLT plus lite till som man någonsin kan behöva när man håller på med rc bilar!
Imax B6ac? laddare, Flertal accar, En hel vertygslåda med massor av reservdelar , nya skruvar, nya kopplingar, nya drev, startlåda,radio,extra drivaxlar mm mm mm mm ja allt helt enkelt

Galet rolig bil för pengarna! Bilder osv kan skickas vid intresse! Hela kalaset får du för vrakpriset 4500:- Då bara motorn kostar nästan 6k så får det väl anses som ett vrakpris!

Bara hojta till om du är sugen! Provkörning går att ordna! Kan skickas över hela landet också! Mvh/Peppe

_________________
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: El eller metanol bil
InläggPostat: tor dec 22, 2011 8:12 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis sep 09, 2008 2:05 pm
Inlägg: 631
Ort: Nyköping
Hoppa med Marder går ju hur fint som helst.

http://www.facebook.com/VWSmurfen?ref=t ... =2&theater

_________________
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: El eller metanol bil
InläggPostat: mån dec 26, 2011 3:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Inlägg: 301
Ort: en bit från trollhättan
haloj,det var ca 2,5 år sedan jag starta tråden :) men intresset består,har 4st nitro bilar och 1 bensin 1/5 bil,den senare en billighets version av de kändare fg bilarna som heter smartech med 23cc motor,hittade en 28cc på ebay för 950kr,är ju riktigt billigt egentligen.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010