Sida 2 av 2

Postat: sön nov 22, 2009 9:11 am
av readytorace
kan kanske förklara mig bättre vikten i en fg är ej att leka med när man hoppar ca 9kg det gör en fellandning på ett framhjul eller på ett bakhjul så får man nästan räkna med att länkarmen smäller av vid gängstången.sen vet jag att det finns en hel del att köpa till dom.men man kan vända på steken om man köper en ny en som jag gjorde en pro modell för 12500kr utan radio köpte sen till en hitec crx dosa 3kanalig.men tillbaka till ämnet om du köper en sån pass dyr bil borde inte frambromsar finnas då?sitter på varenda buggy ifrån 2000kr och uppåt?sen en sak till sätt ett nät inne där vi motorfläkten för framhjulen har en tendens att sprätta in stenar in i fläkten och man rensar fläkten sen när du ändå är i farten så sätt en skumgummi bit under motorn så det blir tilltäppt mellan motor och chassi så du slipper få skit in i bakdiffen.inställningar tror jag att jag kan med har ju trots allt tävlat med 1:8buggy i 4år.

Postat: sön nov 22, 2009 5:51 pm
av MrChilly
Kan hända, men 1:8 och 1:5 är ju väldigt olika, mycket just på grund av drivningen och vikten. Men visst, det är mycket vikt som smäller i backen. Min upplevelse är dock att min FG klarade bra mycket mer stryk än vad någon av mina :10 eller 1:8 någonsin klarat. Nuff said, jag är bara barnsligt förtjust i större bilar och älskar att slippa behöva pilla med inställningar på förgasare osv som ofelbart följer med nitromotorer. Och el låter inget, luktar inget och då tappar det charmen lite för mig.
Peace!

Postat: ons dec 02, 2009 6:55 pm
av Jillo
Haloj, en bekant har en sk monster truck,ek4 thundertiger med s2.70 motor i med några år på nacken,tänkta kolla om det fortfarande finns delar till dom,samt finns det sådana motorer längre?sökte på nätet och just den modellen finns ju inte,dock finns ju en motor serie som heter pro från Thundertiger.Mer info om någon har.
mvh

Postat: lör dec 05, 2009 2:09 pm
av Jillo
Det blev en EK-4,lite småfix med den,men everöds rc har ju allt! :D .Bränslet ska ju var en del olja i tack vare att det sitter kolvring på denna motorn,11,49cc .Jag har en några liter metanol med några procent nitro och recin olja i,men den är ca 5-6år gammal,skulle det gå att använda den,eller blir den gammal som bensin blir?

Re: El eller metanol bil

Postat: tis dec 13, 2011 11:03 pm
av peppli
Jillo- Jag har en riktig värsting truggy,Med Novsrossis värsta 4,6cc i som endast är inkörd ( i inkörningsbänk) till salu för vrakpris!

Bilen med tillbehör har jag lagt nästan 15k på, men pga hälsoproblem så används den inte :-/

Sitter en Novarossi 2052 pipa på den också som höjjer toppvarvet mellan 10-15000 rpm
Maxvarv orginal 55000 rpm ,

Bilen är en Hobao hyper 9 PRO truggy! som gått 5-6 varv på örebrobanan , då endast för innålning av motorn!
Du får med allt jag äger inom rc vid köp! Och det är ALLT plus lite till som man någonsin kan behöva när man håller på med rc bilar!
Imax B6ac? laddare, Flertal accar, En hel vertygslåda med massor av reservdelar , nya skruvar, nya kopplingar, nya drev, startlåda,radio,extra drivaxlar mm mm mm mm ja allt helt enkelt

Galet rolig bil för pengarna! Bilder osv kan skickas vid intresse! Hela kalaset får du för vrakpriset 4500:- Då bara motorn kostar nästan 6k så får det väl anses som ett vrakpris!

Bara hojta till om du är sugen! Provkörning går att ordna! Kan skickas över hela landet också! Mvh/Peppe

Re: El eller metanol bil

Postat: tor dec 22, 2011 8:12 pm
av Smurfen
Hoppa med Marder går ju hur fint som helst.

http://www.facebook.com/VWSmurfen?ref=t ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: El eller metanol bil

Postat: mån dec 26, 2011 3:18 pm
av Jillo
haloj,det var ca 2,5 år sedan jag starta tråden :) men intresset består,har 4st nitro bilar och 1 bensin 1/5 bil,den senare en billighets version av de kändare fg bilarna som heter smartech med 23cc motor,hittade en 28cc på ebay för 950kr,är ju riktigt billigt egentligen.