Nybörjare, tips på modell?

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Nybörjare, tips på modell?

Inlägg av subw000fer »

ändrat rubriken. frågor längre ner.


somsagt, undrar om någon köpt något ( vad som helst egentligen men tänkte mest på rc bilarna ) på http://www.trendtimes.com/index.html
de e fan vättiga priser iaf :o
de har några klipp på youtube m.m.
undrar mest om det är ett seriöst och bra företag att handla på så det inte blir nåt strul :P

så om någon handlat där, dela med era erfarenheter :)
Senast redigerad av subw000fer den tis aug 11, 2009 8:11 pm, redigerad totalt 2 gång.
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

nu har jag letat lite på nätet efter betyg på sidan... inte så glada besked :(

ALLA betyg har varit dåliga. och inte bara dåliga, HELT i botten. det har varit att de aldrig fått sin vara och sen går det inte få tag i dem efter det. andra har fått fel vara/defekt vara, samma där, ingen respons äns! och ingen hade fått pengar tillbaks heller...

så: :thumbdown:
blir inte att köpa där!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

kan rekomendera dessa sidor.http://www.towerhobbies.com/
http://www.rc-mushroom.com/


har handlat flertal gånger av båda firmorna aldrig nått strul snabbt bra och billigt.oftast halva svenska priset i allafall på rc mushroom mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

tack för tipsen! :D mushroom sidan värkar bra :) tog bara en stund att hitta ihopsatta bilar :P men billigt va de ju somsagt! funderar på denna http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=17253 ( är den bra förresten? ) kostar 1943 sek där, på kyosho kostar den 3490:- :D

det är nog den ända vettiga jag hittat, är den bra för en "ganska nybörjare" ? stabil och så?
tips om någon annan liknande? vill ha en man kan köra lite offroad med men ingen monstertruck, altså buggy/stadiumtruck. ska inte kosta mer än den jag länka till, 2000 med andra ord.

all hjälp och tips tas välkommet emot :D // nybörjaren
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

ändrade rubriken =) ingen som har tips? :D
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

hej subwofer mitt tips är köp heller en truggy en truggy är enklare att lära sig att köra bana med och dom funkar bättre att busa hemma med mycke för att den har högre markfrigång.skickar länk på nån truggy

http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=15919

finns en uppsjö olika obs ej att förväxla med en monstertruck eller en stadium truck. men infernon du länkade till är också vettig beroende lite på vad man skall ha dom till mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

readytorace skrev:hej subwofer mitt tips är köp heller en truggy en truggy är enklare att lära sig att köra bana med och dom funkar bättre att busa hemma med mycke för att den har högre markfrigång.skickar länk på nån truggy

http://www.rc-mushroom.com/product_info ... s_id=15919

finns en uppsjö olika obs ej att förväxla med en monstertruck eller en stadium truck. men infernon du länkade till är också vettig beroende lite på vad man skall ha dom till mvh morgan
ok! :D nu blev jag RIKTIGT sugen på den där du länkade till!! :D 1000kr mer.. men värkar va mer bil av det med? lcd display o skit :P sen får man ju med bränsleflaska och glödack! de e ju några hundra de.. 2900kr där, på kyosho= 5000 :D

vad tycker du jag ska köpa med när jag ändå beställer i sånna fall? någon speciell reservdel? något bra specialverktyg? bränsle vet jag inte om man behöver beställa.. kanske blir billigare att köpa här hemma?

du säger att de finns en upsjö, kan du länka till några bra då? :D gärna lite billigare :P

Tack så mkt för hjälpen :D

EDIT: kom på en till grejj, går det göra på nåt enkelt sätt så det bara blir bakhjulsdrift? :P ( på åt sätt så man kan mecka tillbaks igen till 4wd ) vore kul att prova! :D
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

subw000fer skrev:kom på en till grejj, går det göra på nåt enkelt sätt så det bara blir bakhjulsdrift? :P ( på åt sätt så man kan mecka tillbaks igen till 4wd ) vore kul att prova! :D
På de flesta så är det tämligen enkelt att ta bort främre drivaxlarna och därmed få frihjul fram.
Men var beredd på att det kan bli svårkört med bara bakhjulsdrift ;)
Min 1:10 touringbil är nästan helt omöjlig ifall man gör den manövern.

Och en grej till, kom ihåg att du kan åka på att betala tull+moms på bilen och frakten hit ifall du beställer från nåt land utanför EU.
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Richard skrev:
subw000fer skrev:kom på en till grejj, går det göra på nåt enkelt sätt så det bara blir bakhjulsdrift? :P ( på åt sätt så man kan mecka tillbaks igen till 4wd ) vore kul att prova! :D
På de flesta så är det tämligen enkelt att ta bort främre drivaxlarna och därmed få frihjul fram.
Men var beredd på att det kan bli svårkört med bara bakhjulsdrift ;)
Min 1:10 touringbil är nästan helt omöjlig ifall man gör den manövern.

Och en grej till, kom ihåg att du kan åka på att betala tull+moms på bilen och frakten hit ifall du beställer från nåt land utanför EU.
går det att bara ta bort dem? :P kommer de inte snurra där framme då iochmed att det är diffat? jag e beredd på de ;) hehe, vill bara prova :D

har tänkt på det med :? readytorace, fick du betala nåt sånt när du köpte grejjer därifrån? :)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Är det samma konstruktion som på mina asfaltbilar, dvs dogboneaxlar och en kardan mellan motor och diffarna fram resp bak, så är det som sagt bara att peta loss de främre drivaxlarna.

Visserligen kommer utgående hjulaxel (dvs den ur diffen) att fortsätta snurra, men det spelar i sammanhanget mindre roll.
Iom att det inte är nån fördelningsdiff, utan en kardan, som sitter hela vägen mellan diffarna med motorn som driver den på mitten så kommer allt att snurra i samma hastighet både bak å fram.

Har du polhemsaxlar så blir det givetvis ett problem iom att de inte går att plocka sönder på samma sätt som en dogbone.
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

hej vet många som har handlat på rc mushroom ingen har åkt på tull dom skriver värdet i hongkong dollar nån här som vet vad en sån står i??haha trodde väll det tullen verkar ej veta heller.truggys brukar hamna på runt 3000kr och uppåt men är enligt mig lätt bästa bilsorten både på bana och hemma att leka med.finns inget generalfel på den bilen som man direkt kan säga köp på dig sånna skulle mest vara kanske nått glödstift extra och några luftfilter.sen en sak till finns startpaket i sverige att köpa för några hundra extra glödare mejslar fälgkors tankflaska med mera.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

En hongkongdollar är ganska prick 1 krona, ev nåt enstaka öre över.
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Richard skrev:Är det samma konstruktion som på mina asfaltbilar, dvs dogboneaxlar och en kardan mellan motor och diffarna fram resp bak, så är det som sagt bara att peta loss de främre drivaxlarna.

Visserligen kommer utgående hjulaxel (dvs den ur diffen) att fortsätta snurra, men det spelar i sammanhanget mindre roll.
Iom att det inte är nån fördelningsdiff, utan en kardan, som sitter hela vägen mellan diffarna med motorn som driver den på mitten så kommer allt att snurra i samma hastighet både bak å fram.

Har du polhemsaxlar så blir det givetvis ett problem iom att de inte går att plocka sönder på samma sätt som en dogbone.
den här har diff imellan fram o bak diffen med ;) därför jag undrar ;)
då får man ju låsa fördelningsdiffen på något sätt... jag har ingen lust att aga-diffa med karlssons klister typ :hihi:
readytorace skrev:hej vet många som har handlat på rc mushroom ingen har åkt på tull dom skriver värdet i hongkong dollar nån här som vet vad en sån står i??haha trodde väll det tullen verkar ej veta heller.truggys brukar hamna på runt 3000kr och uppåt men är enligt mig lätt bästa bilsorten både på bana och hemma att leka med.finns inget generalfel på den bilen som man direkt kan säga köp på dig sånna skulle mest vara kanske nått glödstift extra och några luftfilter.sen en sak till finns startpaket i sverige att köpa för några hundra extra glödare mejslar fälgkors tankflaska med mera.mvh morgan
ok! låter bra! :D
ok. glödstift och så kanske man kan köpa hemma med ioförsig?
glödaren man får med värkar asbra :D batteridriven! :D tror man får med några få verktyg i readysettet. tankflaska medföljer ju :)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Big_J
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: ons sep 03, 2008 5:31 pm
Ort: Bullmark

Inlägg av Big_J »

En tanke bara, då du planerar att handla från ett utlänskt företag: Fungerar laddaren till glödaren i sverige? Eller rättare sagt passar den i ett svenskt vägguttag och är gjord för 230volt? Fick med en laddare när jag köpte min rc-bil för "100 år sen", som var för amerikanska uttag, och därmed 110 volt... Därmed var ju den ganska värdelös :P
Men min bil ska ändå startas med i startbänk (lr va de nu heter :P ) så då kör jag med powerpanel.. Då slipper man det faktum att batteriet är slut i glödaren hela tiden :P Lycka tll!!
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Big_J skrev:En tanke bara, då du planerar att handla från ett utlänskt företag: Fungerar laddaren till glödaren i sverige? Eller rättare sagt passar den i ett svenskt vägguttag och är gjord för 230volt? Fick med en laddare när jag köpte min rc-bil för "100 år sen", som var för amerikanska uttag, och därmed 110 volt... Därmed var ju den ganska värdelös :P
Men min bil ska ändå startas med i startbänk (lr va de nu heter :P ) så då kör jag med powerpanel.. Då slipper man det faktum att batteriet är slut i glödaren hela tiden :P Lycka tll!!
glödacket som medföljer är batteridrivet :D :D mkt skönt tror jag då de känns som de vanliga är slut hela tiden :P ( polaren har en nitrobil ) byggde själv ett batteridrivet glödack till hans :P men de tog slut rätt fort pga små batterier :roll:
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Skriv svar