rc helikopter swordsman

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

rc helikopter swordsman

Inlägg av ROD02b »

Är http://www.24.se/rc-helikopter-swordsma ... alsearch=1" onclick="window.open(this.href);return false; nått att ha? Har provat silverlit. Småkul, men ingen fram/back
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Re: rc helikopter swordsman

Inlägg av JohanK »

Köpte en liknande maskin från ebay fast med fyra kanaler, långt mycket roligare än silverlits grejjer som bara lullar runt lite som de vill.

Sjukt bra precision, kändes som att flyga en betydligt dyrare helikopter, tyvärr lade batteriet av ganska tidigt, men annars lever den fortfarande.
Den jag köpte kunde alltså rotera, hovra höger, vänster, framåt och bakåt samt flyga uppåt och neråt.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: rc helikopter swordsman

Inlägg av ROD02b »

Helikopren i länken skall ha fler kanaler än silverlit, men jag är nyfiken på hur många.
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Re: rc helikopter swordsman

Inlägg av JohanK »

3
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: rc helikopter swordsman

Inlägg av ROD02b »

Fick hem helikoptern. Och den är 3 kanalig. Upp/ner höger/vänster och fram/back. Lätt att förväxla 3 kanaler (A,B,C) med "sändarfrekvens". Som de flesta även 2 kanaliga har. Kul liten leksak för småpengar. En kanal till att hålla reda på ställer krav på krattan till pilot :-) . Att balansera höjd samtidigt som styra och "gasa" frammåt kan strula till det. ibland ger jag mer höjd, istället för att ge framåt.... Tur att det är en stabil "slowflyer". Gissa om jag gått i backen med en stor RC.....
Skriv svar