Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jun 27, 2017 11:38 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Bygga om till borstlöst
InläggPostat: tis nov 22, 2011 9:56 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 07, 2006 8:14 am
Inlägg: 55
Ort: Örnsköldsvik
Tänkta höra om det är någon som har ideer på vad jag behöver för att bygga om min HSP Searover till borstlöst eller ska man bara skicka skiten i soprna?? Det är nämligen motorn som ja inte får någon ordning på...


/ Jörgen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons nov 23, 2011 2:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis aug 30, 2005 2:57 pm
Inlägg: 157
Ort: mora
kolla på den här sidan.. http://rsb.se/arena/index.php?
där finns det folk som vet det mesta om bilar och annat rc relaterat..

//patrik

_________________
Ä i naug int tråjur så krympa...Ä i naug kwidn så okä...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 13, 2011 10:50 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 28, 2006 9:10 am
Inlägg: 208
Ort: Örebro
Vad har du för problem med din motor?

_________________
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor dec 15, 2011 7:12 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 07, 2006 8:14 am
Inlägg: 55
Ort: Örnsköldsvik
den går inte att starta varm och så går det bara köra en halv tank sen stannar den. Å själv så kan ja inte nått om glödstifts motorer.... :thumbdown:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 20, 2011 2:36 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre apr 28, 2006 9:10 am
Inlägg: 208
Ort: Örebro
Det låter som att du kan ev ha en spricka i tanken? Man får det fenomenet då nämligen, eller hål i nån slang? Jag skulle byta ut dessa till nya för att vara hekt säker! Kan även vara fel stift i, vad sitter det för stift i den? Vissa motorer jag kört har krävt olika stift vid olika temraturer ute tex, och ny innåling också vid olika temp ute.
Samt kör du motorn torr och oljar in den efter varje körning? Detta är superviktigt då motorn börjar att rosta invändigt annars då det är vatten i bränslet Nitrometan,
Sen låter det som du nog skulle behöva nåla in den ordentligt! Man ska tex ALDRIG nåla in en kall motor, då allt blir fel då
Kör den till arbetstemp och nåla sedan in den, Jo just , har du köpt den ny el beg ?
För en motor som är slut glappar på vevaxeln och då kan man också få det fenomenet du beskriver :-/ då kolven går någon mm högre upp än vad den ska och motorn är då omöjlig att nåla in och kan även uppföra sig som du beskriver...
Var i landet finns du? Låter som något jag gladeligen skulle hjälpa dig att få i ordning med :-P

Mvh/Peppe

_________________
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 20, 2011 7:26 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 06, 2008 4:05 pm
Inlägg: 506
Kolla med HAB, www.hab.se / amir@hab.se

_________________
/Henke
-=Performance by torpis=-
*S40 Upgrades* <--- delar till bla vitmotorer


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010