Trimma 2 takt med friare flöde..

Har du en radiostyrd bil, flygplan, båt, tåg, helikopter?
Användarvisningsbild
Smurfen
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tis sep 09, 2008 2:05 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Trimma 2 takt med friare flöde..

Inlägg av Smurfen »

Hur skall man kunna räkna och komma fram till en bra lösning på hur man skall kunna fixa till en ny ljuddämpare till en 2takt rc bil. Vill ju testa och bygga en innan jag inser att det var smidigare att köpa en färdig. Fast jag får inte plats med en kåpe iallfall. Någon som har något tips på hur de borde utformas..
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
peppli
För mycket laddtryck
Inlägg: 209
Blev medlem: fre apr 28, 2006 9:10 am
Ort: Örebro

Re: Trimma 2 takt med friare flöde..

Inlägg av peppli »

Jag skulle nog råda dig att sluta fundera på detta eftersom att din bil knappt kommer att gå frammåt om du inte bygger en rätt snarlik mot orginal, Då 2takts rc motorer jobbar med mottryck i ljuddämparen oftast i 2 el 3 olika kammare .
När jag var som mest aktiv inom rc motorsporten och tävlade (1,5 år sen) så körde jag med 2 kammars pipa till mina racemotorer, Novarossi 2052 är att rekomendera då den höjjer toppvarvet med 10- 13000Rpm Vilket du kommer märka enorm skillnad på :-D
Annars så har jag nog ett gäng pipor kvar som bara ligger , kan kolla lite i garaget, kan nog ha en 2052:a kvar , om inte annat så har jag en racepipa från Hobao som jag kan skicka till dig gratis!

Mvh/peppe
Bruksbilen http://www.garaget.org/?car=205505" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: sön jun 11, 2006 10:56 am
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Trimma 2 takt med friare flöde..

Inlägg av Johnny »

Han har nog slutat fundera eftersom det skrevs i april.. :)
sandrela
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: ons okt 23, 2013 6:11 am

Re: Trimma 2 takt med friare flöde..

Inlägg av sandrela »

Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
braindumps oracle braindumps oracle
Braindumps www.my-braindumps.org
Användarvisningsbild
mårten nordström
För mycket laddtryck
Inlägg: 390
Blev medlem: ons jan 04, 2006 4:18 am
Ort: kumla

Re: Trimma 2 takt med friare flöde..

Inlägg av mårten nordström »

sluta ta min singnatur !
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
Skriv svar