Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör sep 26, 2020 12:25 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån aug 17, 2020 6:00 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Inlägg: 167
Ort: Åland
Jag har som rubriken lyder problem med min pegutt.
Jag körde ut ur en korsning och skulle accelerera till 90km/h och efter en stunds dagdrömmande reagerade jag på att bilen gick sakta. Tittade på hastighetsmätaren och den visade 50km/h där jag normalt borde kört 90. Bilen är totalt orkeslös men man hör turbon som förut.
Tittade i backspegeln och såg att det stod som en kvast av svartrök ur avgasröret.
Spridartätningarna som jag visste att var dåliga byttes. Ingen skillnad.
Givaren på bränslebryggan för bränslemängden byttes. Ingen skillnad.
givarna på pumpen byttes. Ingen skillnad
Spridarna byttes- slutade sota men annars ingen skillnad.
Bränslefiltret byttes. Ingen skillnad
Luftmassemätaren byttes. Ingen skillnad.
Högtryckspumpen byttes även den. Ingen skillnad där heller.

Så nu vänder jag mej till er då märkesverkstäder föreslagit allt jag redan bytt, VAD KAN FELET VARA?!?!?

Vill även tillägga att vi läst felkoder och den nämnde insugstemperatur på +200 grader. Men den borde sitta i lmm som jag redan bytt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

_________________
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 17, 2020 6:53 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5547
Ort: Lykksällä
Kabelbrott till insugstempgivaren?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 17, 2020 7:56 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Inlägg: 167
Ort: Åland
Steve skrev:
Kabelbrott till insugstempgivaren?
Väldigt oklart, jag sprutade brakecleaner på en vakuumventil, följde en kabel vart den gick, skruvade bort luftburk och lmm, skruvade tillbaka allt och bilen gick som en klocka.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

_________________
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 17, 2020 9:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
Inlägg: 142
Ort: Linköping/Vadstena
Så problemet är löst men du har ingen aning om vad felet var?

//Hasse.

_________________
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 05, 2020 12:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jan 04, 2012 4:51 pm
Inlägg: 167
Ort: Åland
Hasse Bus skrev:
Så problemet är löst men du har ingen aning om vad felet var?

//Hasse.
Den fungerade några dagar, sen mitt i allt så började det sota och blev TOTALT orkeslös. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men den här slutat sota och har ork igen, men helt omöjlig att starta.
Bytte bränsletrycksgivaren på pumpen och då startade den snällt till den blev varm och efter det startar den bara med startgas, varm som kall.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

_________________
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 05, 2020 6:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
Inlägg: 336
Ort: KarlGustav/Varberg
Hej.
Kan vara mekaniskt fel på egr-ventilen, Dom brukar gå dåligt på avgaser...
Blocka ena röret och se om något förändras, det går dock ej att köra så någon längre tid då det blir fellarm.
MVH basse

_________________
H-O "Basse" Karlsson
viewtopic.php?f=34&t=57716" onclick="window.open(this.href);return false;


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön sep 06, 2020 1:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön mar 01, 2009 2:47 pm
Inlägg: 475
Ort: Borås
Låter som om skulle du skulle kunna ha nåt som blockerar luftflödet in till turbon - nåt som är löst och ligger o åker runt i luftboxen ???


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010