Testar väl å kasta in en diesel-relaterad fråga här på sävarturbo Vet inte om den hamnade under rätt kategori, men...
Har fått nys om nåt som benämns "evry-mod" och efter lite läsning och googling så har jag lyckats lista ut att det handar om att lura pumpen att ge mer bränsle genom att koppla in en resitor i kablaget till pumpen.
Men på alla sidor jag har hittat så är det bara VW som har blivit utsatta för detta "trim", så nu hopar sig frågorna:
> Kan jag göra detta på min Opel Vectra 2,0 DTI -98?
> Vad ska jag använda för resistans?
> Finns det några risker med att göra denna operation (tex försämrad livslängd på pumpen)?
Evry-mod på en Opel?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33415
Vi har en nystartad forumsdel "Diesel" nuförtiden också
Vi har en nystartad forumsdel "Diesel" nuförtiden också
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Flyttade den dit!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.